کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تعطیل نشدن بورس تصمیم درست و منطقی بود، گفت: در شرایط فعلی محدودیت دامنه نوسان و تعطیل نکردن بازار از سوی مدیران سازمان بورس اقدام منطقی و درستی بود.

شاهین احمدی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با کاهش دامنه نوسان یک درصدی گفت:تصمیم گیری در خصوص محدودیت دامنه نوسان از سوی مدیران سازمان بورس به یک درصد که بعد ازافزایش تنش ها صورت گرفت ، می تواند به کنترل هیجانات کمک کند و باعث عدم زیان سنگین سهامداران شود.

وی ادامه داد: اگر دامنه نوسان در این شرایط باتوجه به ریسک های سیستماتیک در حالت عادی خود قرار داشت به طور یقین باعث ضرر و زیان فعالان بازار می‌شد ، در شرایط فعلی تصمیم سازمان بورس مبنی بر تعطیلی نشدن بورس به نقدشوندگی و کاهش ترس کمک خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت:به نظر می رسد با کاهش تنش ها و ریسک های سیستماتیک همچنین با منتشر شدن گزارشات و صورت های مالی شرکت ها و اخبار مثبت در بلند مدت می تواند بازار سرمایه روند خوبی را در پیش گیرد.

وی افزود: چنانچه با کاهش تنش ها دامنه نوسان به حالت عادی و محدوده ۴ درصدی تغییر کند این تصمیم می تواند برای فعالین بورس و سهامداران مفید باشد.