روند حرکت طلا در دو روز گذشته نشان می‌دهد که این فلز ارزشمند اعتنای چندانی به بحران خاورمیانه نداشته است. با این حال، نفت خام افزایش قیمت چشمگیری را ثبت کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در معاملات امروز چهارشنبه دوم اکتبر (۱۱ مهر ماه) بهای هر اونس طلا در محدوده ۲۶۵۳ دلار در نوسان بود. با انتشار خبر حمله موشکی ایران به اسراییل در روز سه‌شنبه، طلا روندی صعودی پیدا کرد و تا سطح ۲۶۷۱ دلار بالا رفت اما در ادامه با افت روبه‌رو شد. امروز طلا تا سطح ۲۶۴۶ دلار نیز پایین رفت اما در زمان تنظیم این گزارش، نوسان‌ها محدودتر شده بودند.

نقره نیز همگام با طلا دچار نوسان شد. در معاملات دیروز قیمت هر اونس نقره تا سطح ۳۱.۷۹ دلار بالا رفت اما امروز کار خود را با قیمت ۳۱.۶۳ دلار آغاز کرد. امروز نقره پس از کاهش به سطح ۳۱ دلار تا ۳۱.۴۶ دلار بالا رفت.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران در آشکار شدن اثرات داده‌های جدید اقتصادی آمریکا، منتظر تحولات بعدی منطقه خاورمیانه هستند.

در چنین شرایطی، واکنش بازار انرژی هیجانی‌تر بود به طوری که قیمت انواع نفت خام، گاز طبیعی، بنزین و نفت حرارتی با افزایش قابل توجهی مواجه شد. نفت سبک آمریکا که در معاملات دیروز تا سطح ۶۷.۲۱ دلار پایین رفته بود، پس از انتشار خبر حمله موشکی ایران به اسراییل در مسیر صعودی قرار گرفت و معاملات امروز را با قیمت ۷۰.۶۲ دلار آغاز کرد. تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا به ۷۲.۱۲ دلار رسیده بود که نشان‌دهنده حدود ۵ دلار افزایش نسبت به دیروز است.

نفت خام برنت دریای شمال نیز روند مشابهی را طی کرد. قیمت نفت برنت دیروز تا ۷۰.۷۴ دلار کاهش یافته بود اما در ادامه با افزایش روبه‌رو شد، به طوری که معاملات امروز را با قیمت ۷۴.۲۶ دلار آغاز کرد و تا لحظه تنظیم گزارش به ۷۵.۷۵ دلار رسید.

از دیگر کامودیتی‌هایی که امروز شاهد افزایش قیمت بودند، می‌توان به مس، دانه سویا، گندم، فولاد و سنگ آهن اشاره کرد. با این حال، قیمت زغال‌سنگ روندی نزولی داشت.