۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
طلا آرام گرفت

معاملات هفتگی بازارهای کامودیتی با افت قیمت طلا و نفت خام آغاز شد.

به گزارش صدای بورس ،در معاملات امروز دوشنبه ۳۰ سپتامبر (۹ مهر ماه) قیمت هر اونس طلا از سطح ۲۶۶۰ دلار به ۲۶۶۵ دلار رسید اما در ادامه تا ۲۶۴۷ دلار کاهش پیدا کرد. در لحظه تنظیم گزارش، طلا در محدوده ۲۶۴۹ دلار در نوسان بود.

نقره نیز همگام با طلا حرکت کرد و معاملات آن از قیمت ۳۱.۷۲ دلار در هر اونس آغاز شد و تا ۳۱.۸۴ دلار رسید اما در ادامه به ۳۱.۳ دلار کاهش یافت. قیمت هر اونس نقره در لحظه تنظیم گزارش معادل ۳۱.۴۶ دلار بود.

با وجود این افت قیمت، طلا بهترین عملکرد سه ماهه را از اوایل ۲۰۱۶ تاکنون ثبت کرده است. اطمینان از کاهش نرخ‌های بهره فدرال رزرو و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک از مهمترین عوامل افزایش تقاضا برای این دارایی امن و رشد قیمت آن به شمار می‌روند. بر اساس آمارهای منتشرشده، هفته گذشته شاخص قیمت هزینه‌های شخصی در آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش روبه‌رو شد. در همین حال، رشد درآمدها به طور غیرمنتظره‌ای کند شد. بر این اساس، ۵۴ درصد فعالان بازار احتمال می‌دهند که در ماه نوامبر نرخ‌های بهره فدرال رزرو ۰.۵ درصد دیگر کاهش خواهد یافت. این برآورد در کنار پیش‌بینی اقدام مشابه از سوی بانک‌های مرکزی جهان بر جذابیت طلا افزوده است. البته محرک پولی جدید چین و گسترش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه نیز تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

همانگونه که در گزارش قبلی اشاره شد، بیشتر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در هفته پیش‌رو طلا با رشد محدودی مواجه خواهد شد و قیمت آن به طور میانگین در کانال ۲۶۶۰ نوسان خواهد کرد.

در معاملات امروز، قیمت نفت خام نوسان اندکی در حد ۰.۲ درصد داشت. بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به ۶۸ دلار رسید. هر بشکه نفت خام برنت نیز ۷۱.۵ دلار قیمت خورد.

همچنین مس و زغال‌سنگ با افت قیمت و فولاد و سنگ آهن با رشد قیمت مواجه شدند.

کد خبر 504860

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =