تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

در چند روز گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار نقدینگی وارد بازار کریپتوکارنسی شده و ارزش این بازار را به ۲.۳ تریلیون دلار رسانده است که ۵۶.۸ درصد آن در اختیار پادشاه کریپتوهاست.

به گزارش صدای بورس به نقل از کوین‌مارکت‌کپ، امروز سه‌شنبه ۱۵ اکتبر (۲۴ مهرماه) قیمت بیشتر رمزارزهای بزرگ با رشد مواجه شد. بر پایه این گزارش، نزدیک به ۸۰ درصد کریپتو با افزایش قیمت تا ۳۵ درصد روبه‌رو شدند و در مقابل، ۲۰ رمزارز افت قیمت کمتر از ۴ درصد را تجربه کردند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش معاملات با ۳۷ درصد رشد از مرز ۸۸.۶ میلیارد دلار عبور کرد.

در معاملات امروز، رمزارز Turbo با ۳۵ درصد رشد قیمت در صدر مثبت‌های بازار جای گرفت. در سوی دیگر، رمزارز Bittensor کمتر از ۴ درصد افت کرد و صدرنشین منفی‌های امروز شد.

بیت‌کوین و دیگر بزرگان بازار نیز روز خوبی را سپری کردند. در معاملات امروز قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت و به ۶۵ هزار و ۷۴۰ دلار رسید. قیمت اتریوم هم ۳.۵ درصد بالا رفت و از مرز ۲۶۱۷ دلار گذشت. بایننس، سولانا و ریپل هم بیش از یک درصد افزایش قیمت را ثبت کردند. همچنین دوژکوین ۳.۶ درصد و کاردانو ۱.۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. بزرگان بازار کریپتوکارنسی در بازه‌های هفتگی و یک‌ماهه نیز با رشد قیمت روبه‌رو شدند.

این گزارش نشان می‌دهد که شاخص «ترس و طمع» با رشد چشمگیر به سطح ۵۶ واحد رسیده که نشان‌دهنده افزایش امیدواری به آینده بازار و تمایل سرمایه‌گذاران به خرید و فروش است.

تازه‌ترین برآوردها حکایت از آن دارند که روند ورود نقدینگی به بازار کریپتو با نوسانی محدود، ادامه‌دار خواهد بود. بر این اساس، افزایش قیمت‌ها دور از انتظار نیست. برخی تحلیلگران همچنان بر رکوردزنی بیت‌کوین و ثبت قیمت‌های نجومی تاکید می‌کنند. در صورت تحقق این پیش‌بینی‌ها، دیگر رمزارزهای مهم نیز در مسیر صعود قرار خواهند گرفت.