بازار کریپتوکارنسی منتظر است

در معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت بیش از ۶۰ درصد رمزارزهای بزرگ بود، اما ارزش بازار این صنعت اندکی رشد کرد.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، به عدد ۴۲ رسید که نشان‌دهنده نگاه خنثی به این بازار است. ظاهرا بازار کریپتو در حالت انتظار به سر می‌برد.

در هفته‌ای که گذشت، بیت‌کوین با کمتر از یک درصد رشد روبه‌رو شد و به رقم ۶۲ هزار و ۱۷۸ دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه رشد ۱۴.۴ درصدی را تجربه کرده و در بازه یک‌ساله نیز ۱۳۳ درصد رشد قیمت را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین به سطح یک هزار و ۲۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۶۴ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۱۹ مهر، این ۷۵ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۰۱ درصد تا بیش از ۲۵ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارزEthena بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۸۸ قرار دارد، ۲۵.۵ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۲۸ دلاری بیش از ۷۷۸ میلیون دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارزBeam دومین بازنده بزرگ بود که ۱۷.۹ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۷۵۶ میلیون دلار و رتبه ۹۰، بیش از ۰.۰۱ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه بیش از ۲۶ درصد رشد را به ثبت رسانده است. همچنین قیمت رمزارزWormhole بیش از ۱۷ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز که در رتبه ۸۶ بازار جای گرفته، بیش از ۷۹۰ میلیون دلار و قیمت آن هم بیش از ۰.۳ دلار است. همچنین رمزارزBonk با ۱۶.۸ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Neiro با بیش از ۶۵ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۹۹ بیش از ۷۱۹ میلیون دلار و قیمت آن ۰.۰۰۱ دلار است. این رمزارز در یک ماه گذشته نیز بیش از ۳۲۰۰ درصد رشد داشته است. پس از آن Aptos بیش از ۱۷.۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۲۲ بیش از ۴.۶ میلیارد دلار و قیمت آن ۹.۱۹ دلار ثبت شده است. این رمزارز در یک ماه بیش از ۵۴ درصد و در یک سال ۹۱ درصد رشد قیمت داشته است. قیمت رمزارز Popcat نیز بیش از ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد. این رمزارز که در رتبه ۶۲ جهان قرار دارد، در یک ماه گذشته بیش از ۱۳۶ درصد رشد داشته است. همچنین رمزارز Aero با ۱۳.۸ درصد رشد در رتبه چهارم مثبت‌ها قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با ۰.۲۳ درصد افزایش روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه بیش از ۶۷ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۵۲ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

بازار کریپتوکارنسی منتظر است

کد خبر 505696

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =