هجوم نقدینگی به بازار کریپتوکارنسی

در معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) بازار کریپتوکارنسی شاهد رشد قیمت بیش از ۸۰ درصد رمزارزهای بزرگ بود و ارزش بازار این صنعت نیز رشد چشمگیری را تجربه کرد.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، به عدد ۵۸ رسید که نشان‌دهنده نگاه نسبتاً مثبت به این بازار است.

در هفته‌ای که گذشت، بیت‌کوین با ۸.۷ درصد رشد روبه‌رو شد و به رقم ۶۷ هزار و ۶۱۸ دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه رشد ۱۵.۸ درصدی را تجربه کرده و در بازه یک‌ساله نیز ۱۳۷ درصد رشد قیمت را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین به سطح یک هزار و ۳۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد رشد قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۸۴ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۲۶ مهر، این ۸۴ رمزارز افزایش قیمت بین ۰.۰۱ درصد تا بیش از ۵۱ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارزTurbo بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۱۰۰ قرار دارد، ۵۱.۶ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۱ دلاری بیش از ۷۴۰ میلیون دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارزEthena دومین برنده بزرگ بود که ۴۲.۹ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۱.۱۲ میلیارد دلار و رتبه ۶۸، بیش از ۰.۴ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه نیز بیش از ۹۵ درصد رشد را به ثبت رسانده است. همچنین قیمت رمزارزWhiteBIT بیش از ۴۱ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز که در رتبه ۵۸ بازار جای گرفته، بیش از ۱.۴۲ میلیارد دلار و قیمت آن هم بیش از ۱۶.۳ دلار است. همچنین رمزارزMEW با ۳۲.۱ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم برندگان هفته جای گرفت.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Helium با ۱۲.۸ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۷۶ بیش از ۹۹۸ میلیون دلار و قیمت آن ۵.۸۵ دلار است. این رمزارز در یک ماه گذشته نیز ۱۹.۹ درصد افت داشته است. پس از آن Conflux بیش از ۸.۶ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۹۴ بیش از ۷۵۷ میلیون دلار و قیمت آن ۰.۱۶ دلار ثبت شده است. این رمزارز در یک ماه گذشته بیش از ۲۵ درصد و در یک سال ۵۲ درصد رشد قیمت داشته است. قیمت رمزارز Maker نیز ۷.۷ درصد کاهش پیدا کرد و رتبه سوم افت هفته را کسب کرد. این رمزارز که در رتبه ۶۹ جهان قرار دارد، در یک ماه گذشته نیز بیش از ۱۵ درصد افت داشته است. همچنین رمزارز OKB با ۴ درصد افت در رتبه چهارم منفی‌ها قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با افزایش خوبی روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۵۱ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

هجوم نقدینگی به بازار کریپتوکارنسی

کد خبر 506221

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =