سازمان دست به اقدام عملیاتی بزند

با توجه به رشد بازار برخی سودجویان در پی جذب سرمایه از عامه مردم که عموما از بازار سرمایه آگاهی چندانی ندارند، به نفع خود هستند. از سوی دیگر کارمزدی که بابت سبدگردانی در نظر گرفته شده، مبلغ بسیار پایینی است و آنقدر مابه‌التفاوت ندارد که سرمایه‌گذاران بخواهند این مسئله را به دلیل کاهش هزینه‌ها به صورت غیررسمی انجام دهند.

عزت اله طیبی مدیرعامل سبدگردان کاریزما در خصوص علل پیدایش مشاوران مجازی گفت:  با توجه به رشد بازار برخی سودجویان در پی جذب سرمایه از عامه مردم که عموما از بازار سرمایه آگاهی چندانی ندارند، به نفع خود هستند.
طیبی با اشاره به کارمزد پایین سبدگردان‌ها بیان کرد:‌ از سوی دیگر کارمزدی که بابت سبدگردانی در نظر گرفته شده، مبلغ بسیار پایینی است و آنقدر مابه التفاوت ندارد که سرمایه‌گذاران بخواهند این مسئله را به دلیل کاهش هزینه‌ها به صورت غیررسمی انجام دهند مدیرعامل سبدگردان کاریزما با تاکید بر آسیب‌هایی که این افراد به بازار وارد می‌کنند گفت:  در زمانی که بازار منفی است، این افراد برای اینکه سود وعده داده شده را مهیا کنند، دست به اقداماتی مانند سفته بازی زده و بازار را با مشکلات بسیاری همراه می‌کنند.
 از سوی دیگر غیررسمی‌ها منافع خود را به منافع سبد اولویت می‌دهند. این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سبدگردانی با فرهنگ سرمایه‌گذاری سروکار دارد، از این‌رو اگر آسیبی به سرمایه‌گذاری بزند، درحقیقت اعتماد و اعتبار بازار سرمایه را زیر سوال برده است. وی بیشترین علت اعتماد نو سهامداران به این بخش غیررسمی و غیرشفاف بازار را نا آگاهی مردم از وجود سبدگردانی‌های مجاز دانست و ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سبدگردانی که مطابق قانون توسعه ابزارهای مالی نوشته شده، هرکسی بخواهد از کلمه سبد و سبدگردانی استفاده کند، منوط به مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار است. اگر کسی از این قانون تمکین نکند، به موجب ماده ۵۲  قانون بورس و اوراق بهادار تحت پیگرد قانونی قرار میگیرد. طیبی تاکید کرد: سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر باید این مهم را پیگیری کند یا حداقل می تواند با این اپلیکیشن ها نامه نگاری کرده و چنین صفحاتی را مسدود کند. 

  • عزت اله طیبی-مدیرعامل سبدگردان کاریزما
  • شماره۳۲۶ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۵
     
کد خبر 409731

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =