بازار اجاره نیازمند بازبینی

پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی با توجه به کاهش تقاضا و ورود به فصل سرما، شاهد افزایش عرضه و کاهش تقاضا باشیم و کاهشی ۱۵ درصدی را در اجاره‌بها نسبت به تابستان ۹۸ تجربه خواهیم کرد.

حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با صدای بورس:
- بانک مرکزی به همه بانک‌ها اعلام کرده است که تسهیلات ارائه دهند اما میزان، تعداد، اقساط و مدت بازپرداخت این تسهیلات مهم است.
- لازم است که سیاست‌های پولی و بانکی اصلاح شود.

- سهم بازار مسکن از اقتصاد کشور ۴۵ درصد است.
- ۷۰ تا ۹۰ درصد قیمت مسکن وابسته به زمین است.
- بازار مسکن گلوگاه رونق اقتصادی کشور است.
- دولت باید توجه کند که مسیر عبور از رکود در کلان اقتصاد کشور با راهکار عبور از رکود مسکن شروع شود.
- رشد قیمت اجاره‌بها در سال جاری نسبت به قیمت واقعی سال ۹۷، به‌طور متوسط حدود ۳۰ درصد در شهرهای بزرگ و تقریبا ۲۰ درصد در شهرهای کوچک بوده است.
- پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی با توجه به کاهش تقاضا و ورود به فصل سرما، شاهد افزایش عرضه و کاهش تقاضا باشیم و کاهشی ۱۵ درصدی را در اجاره‌بها نسبت به تابستان ۹۸ تجربه خواهیم کرد.
- ارائه تسهیلات بانکی با سود بانکی کم به مستاجران باید جدی گرفته شود. همچنین تولید مسکن استیجاری می‌تواند مورد توجه باشد.

کد خبر 409836

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قسمت دوم: پیش‌بینی آینده

    تحلیل بازار مسکن؛

    قسمت دوم: پیش‌بینی آینده

    پیش‌بینی می‌شود در پاییز و زمستان ۹۸ همچنان شاهد رکود غیرتورمی در بازار مسکن خواهیم بود و رکود عمیق خواهیم داشت. در پاییز و زمستان امسال قیمت‌ها توام با ریزش خواهد بود و به قیمت واقعی مسکن نزدیک خواهیم شد.

  • قسمت اول: شرح وضعیت کنونی

    تحلیل بازار مسکن؛

    قسمت اول: شرح وضعیت کنونی

    رکود تورمی بازار مسکن تا مرداد ۹۸ ادامه داشت و در این زمان به رکود غیرتورمی تبدیل شد. کاهش حجم معاملات در کشور مشهود است اما افزایش قیمت ادامه نیافت و از مرداد ماه شاهد ریزش قیمت مسکن تا مرز ۴۰ درصد در واحدهای بزرگ‌متراژ و از شهریور ماه حدود ۳۰ درصد در شهرهای بزرگ در واحدهای کوچک‌متراژ بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =