تراز مثبت بیمه آسیا در دی ماه امسال

بررسی گزارش فعالیت شرکت بیمه آسیا در دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال حاکی از تراز مثبت این شرکت بیمه ای است.

شاخص‌های عملکرد یک ماهه 
بر اساس این گزارش، شرکت بیمه آسیا در رشته‌های بیمه‌ای همچون درمان، ثالث-اجباری، ثالث-مازاد و دیه، حوادث سرنشین، بدنه خودرو، آتش سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی، کشتی و... فعالیت می‌کند. این مجموعه با سرمایه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در جریان فعالیتش در اولین ماه از فصل زمستان بیش از چهار هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده و در مقابل بالغ بر چهار هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال خسارت به بیمه گزاران پرداخت کرده است. بر این اساس می‌توان گفت تراز «آسیا» در دی ماه امسال مثبت محاسبه می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود، از میان رشته‌های بیمه‌ای در حال فعالیت شرکت بیمه آسیا طی ماه گذشته، رشته بیمه ثالث - اجباری بیشترین سهم را در صدور حق بیمه و خسارت پرداختی در اختیار دارد. به طوری‌که، بالغ بر یک هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال حق بیمه در این رشته بیمه ای صادر شده است و این رقم معادل ۴۲ درصد از کل مبلغ حق بیمه صادر شده توسط این مجموعه به شمار می‌رود. همچنین مبلغ دو هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال خسارت معادل ۵۱ درصد از کل مبلغ خسارت پرداختی در این رشته بیمه ای پرداخت شده است.

بیش از 27 هزار میلیارد پرداخت خسارت 
مبلغ حق بیمه صادر شده از سوی شرکت بیمه آسیا در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان دی ماه بیش از ۴۷ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال اعلام شده است و خسارت پرداختی در این دوره نیز بالغ بر ۲۷ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

بیمه ثالث-اجباری در جایگاه برتر 
طبق اطلاعات جدول زیر، رشته بیمه ثالث-اجباری در دوره مورد اشاره همچون دی ماه امسال بخش موثری از مبالغ صدور حق بیمه و خسارت پرداختی را از آن خود ساخته است. فعالیت شرکت بیمه آسیا در رشته بیمه ای ثالث-اجباری در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان دی ماه سبب شده تا حدود ۳۶ درصد از کل مبلغ صدور حق بیمه و نیز ۴۲ درصد از خسارت پرداختی این مجموعه محقق شود. بر اساس اطلاعات موجود، حق بیمه صادر شده در رشته بیمه ای ثالث-اجباری شرکت بیمه آسیا در دوره مورد بررسی بیش از ۱۷ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال و خسارت پرداختی حدود ۱۱ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

روند معاملات رو به رشد 
این گزارش می‌افزاید، معاملات سهام شرکت بیمه آسیا در دی ماه امسال با ثبت رشد ارزش سهام آن به میزان ۱۰ درصد پایان یافت. همچنین در ماهی که گذشت، قیمت سهام «آسیا» از محدوده قیمتی هفت هزار و ۷۷۸ ریال به هشت هزار و ۵۴۷ ریال افزایش یافت. البته در کنار آن، ارزش بازار سهام آن از ۱۷ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال به ۱۹ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال رسید. گفتنی است، ارزش معاملات سهام این مجموعه در اولین روز معاملاتی بازار سرمایه طی دی ماه امسال بواسطه حجم معاملات هشت میلیون و ۸۲۱ هزار سهم آن مبلغ ۶۸ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال ثبت شده است. همچنین حدود شش میلیون و ۶۵۸ هزار سهم «آسیا» در آخرین روز معاملاتی بورس طی ماه گذشته میان معامله گران و سهامداران معامله شده است که این رقم ارزشی بالغ بر ۵۳ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال را در بازار سرمایه رقم زده است.

  • شماره 341 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 11
کد خبر 411518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =