«ارفع» یک ماهه چهار هزار میلیارد ریال درآمد محقق کرد

شرکت آهن و فولاد ارفع در حالی طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه امسال بیش از چهار هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال درآمد به دست آورد که حدود دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ معادل ۶۴ درصد از آن به واسطه فروش محصول شمش داخلی محقق شده است.

عملکرد یک ماهه منتهی به ۹۸.۱۱.۳۰
شرکت آهن و فولاد ارفع در ماهی که گذشت حدود ۱۴۹ هزار و ۸۱۲ تن انواع محصول همچون آهن اسفنجی، شمش فولاد، شمش داخلی و خارجی تولید کرده و در پی عرضه ۸۸ هزار و ۱۱۶ تن از تولیداتش به درآمد فروش چهار هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال دست یافته است.

بالاترین مبلغ و نرخ فروش محصولات
این شرکت حدود ۶۴ درصد از درآمد فروش چهار هزار میلیارد ریالی خود در ماه گذشته را با عرضه ۵۷ هزار و ۷۵۳ تن محصول شمش داخلی به قیمت فروش ۴۵ میلیون و ۸۹۱ هزار ریال به ازای هر تن به دست آورده است. بر این اساس، محصول شمش داخلی با ثبت درآمد فروش به مبلغ دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به عنوان پردرآمدترین محصول تولیدی "ارفع" در این دوره شناخته شده است. همچنین محصول شمش صادراتی که قیمت فروش آن حدود ۴۸ میلیون و ۲۳۳ هزار ریال به ازای هر تن اعلام شده است، گران‌ترین محصول تولیدی شرکت به شمار می‌رود.

عملکرد از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۹۸.۱۱.۳۰ 
پایان فعالیت شرکت آهن و فولاد ارفع در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان بهمن ماه با تولید حدود یک میلیون و ۵۱۵ هزار تن انواع محصول و عرضه ۷۷۴ هزار و ۴۷۲ تن از تولیداتش اعلام شده است و درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن در این دوره بالغ بر ۳۰ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال محاسبه می‌شود. 

بالاترین مبلغ و نرخ فروش محصولات
بر اساس اطلاعات موجود، دو محصول شمش داخلی و شمش خارجی به ترتیب به عنوان پردرآمدترین و گران‌ترین محصول تولیدی "ارفع" در این دوره عملکرد مطرح شده‌اند. بر این اساس، عرضه ۵۴۵ هزار و ۲۰۴ تن محصول شمش داخلی به نرخ ۳۷ میلیون و ۷۸۱ هزار ریال به ازای هر تن به تحقق درآمد فروش به مبلغ ۲۰ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال برای شرکت منتهی شده است. همچنین حدود ۲۲۹ هزار و ۲۶۸ تن محصول شمش صادراتی به نرخ ۴۲ میلیون و ۴۶۶ هزار ریال به ازای هر تن در بازارهای صادراتی فروخته شده است که درآمد فروش آن بالغ بر ۹ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

روند معاملات
بازدهی حدود ۳۰ درصدی ارمغان شرکت آهن و فولاد ارفع برای سهامدارانش در ماه گذشته به شمار می‌رود. چراکه، قیمت هر سهم شرکت در این دوره از شش هزار و ۱۰۴ ریال به هفت هزار و ۹۶۸ ریال افزایش یافته است و در کنار آن، ارزش بازار سهام "ارفع" از ۵۴ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال به ۷۱ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال رسیده است.ارزش معاملات سهام شرکت در یکم بهمن ماه امسال در پی داد و ستد سه میلیون و ۸۴۹ هزار سهم آن بیش از ۲۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال ثبت شده است و آخرین روز معاملاتی آن در ماه گذشته با حجم معاملات ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۱۴۳ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال سپری شده است.

  • شماره 345 هفته نامه اطلاعات بورس- صفحه 13
کد خبر 411817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =