۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کرونا جان «غبهنوش» را گرفت

کرونا رونق فروش محصولات شرکت «بهنوش ایران» را گرفت و این شرکت با کاهش ۱۵ درصدی فروش محصولات روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، «غبهنوش» در صورت مالی یک ماهه منتهی به اسفندماه و به واسطه ویروس کرونا و تعطیلی اغلب مشاغل جامعه کاهش فروش محصولات را تجربه کرد.

شرکت «بهنوش ایران» در مدت مذکور ۶۰۶ میلیارد ریال از محصولات خود را به فروش رسانیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

این شرکت در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ به ازای هر سهم و به صورت حسابرسی نشده ۵۹۶ ریال سود سهام شناسایی کرد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷۶ درصدی را به ثبت رساند.

با نگاهی کوتاه به صورت‌های مالی گذشته این شرکت می‌توان دریافت که «غبهنوش» سود سهام مناسبی برای سهامداران خود به ارمغان آورده و طی سال ۹۸ این سود سهام بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۵ درصدی درآمدهای عملیاتی خبر از فروش بیشتر محصولات می‌دهد اما، باتوجه به افزایش هزینه‌های سربار شرکت ممکن سال مالی آینده کمی این درآمدها کاهش یابد.

«غبهنوش» در ۱۲ ماهه منتهی به سال ۹۸ معادل ۶،۶۹۸ میلیارد ریال درآمد فروش داشته است که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

باتوجه به صورت‌های مالی و پرتفوی شرکت «بهنوش ایران» می‌توان دریافت که خرید سهام این شرکت با سودآوری همراه است و به بیان دیگر توجیه اقتصادی دارد.

کد خبر 412283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =