تداوم پافشاری و توجیه تبلیغات سهم خاص

چندی پیش، گزارشی در خصوص تبلیغات شائبه انگیز تبرک مبنی بر تبلیغ سهم در رسانه ملی، توسط هفته‌نامه بورس منتشر شد. با پیگیری‌های انجام شده، سازمان بورس به شرکت تبرک نامه‌ای بابت اصلاح تبلیغ ارسال کرد که طبق آن، نام واژگان سهم و بورس از تبلیغات تبرک حذف شود.

به گزارش صدای بورس، رضا اسدی، معاون مالی تبرک هم گفت: انتشار نمونه اصلاح شده تبلیغات تبرک در ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و عنوان "با ما در بورس باشید"حذف خواهد شد. همچنین "من سهم بازار تبرک را می‌خوام" جایگزین من سهم محصولات تبرک را می‌خوام" خواهد شد. این مسائل در حالی مطرح است که در تبلیغات تبرک "من سهم بازار تبرک را می‌خوام "همچنان تکرار می‌شود. بر این اساس تبلیغ سهم تبرک به صورت محسوس قابل مشاهده است.    

البته با پیگیری‌های انجام شده، رضا اسدی، معاون مالی شرکت تبرک با لحن تهدیدآمیزی از خبرنگار ما  خواست که دیگر این موضوع را پیگیری نکند. همچنین ولی الله جعفری،‌ مدیر اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس در این باره گفت: این تبلیغ در حال اصلاح شدن است و دوباره سازمان بورس به این شرکت نامه ارسال کرده که تبلیغات خود را تغییر دهد. وی افزود: سازمان بورس معتقد است که عبارت "من سهم بازار تبرک را می‌خوام" شائبه ایجاد می‌کند. جعفری تاکید کرد: اگر بنا باشد باز هم شائبه در بین مردم ایجاد شود، با این شرکت برخورد خواهیم کرد و دوباره باید تبلیغات خود را اصلاح کند.

این مسائل در حالی مطرح است که در حال حاضر ارزش سهم تبرک در بورس روندی نزولی دارد و طراحان تبلیغات این سهم خاص تلاش دارند، افکار عمومی را به خرید این سهم تشویق کنند. جا دارد مقام ناظر برای جلوگیری از وقوع  بحران‌هایی مشابه "پدیده شاندیز" که  همچون تبرک متمرکز بر تبلیغات رسانه ملی بود و همچنان سهامداران چند ده هزار نفری آن بلاتکلیف هستند، به صورت شفاف و بر اساس وظایف  قانونی عمل کند.

همچنین  پیشنهاد می‌شود مقامات قضایی در این خصوص وارد عمل شوند و با مطالعه روند این سناریو شائبه‌دار و فریب افکار عمومی، برخورد قانونی قاطع با زنجیره متخلفان را انجام دهند.

کد خبر 413552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =