«شخارک» افزایش سرمایه نمی‌دهد

غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد و گفت که این شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک درباره نرخ ماهانه گاز خوراک از ابتدای فروردین تاکنون گفت: نرخ هر متر مکعب گاز خوراک دریافتی طبق صورتحساب‌های ماه فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹، به مبلغ ۱۱.۱۰۱ (یازده هزار و یکصدویک) ریال به صورت علی‌الحساب و بر اساس نرخ اسفندماه ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده و صورتحساب خردادماه تاکنون دریافت نشده است.

وی در مورد وضعیت طرح متانول ۲ به آخرین وضعیت این پروژه  اشاره کرد و گفت که موارد زیر نهایی شده است:

۱- اخذ مجوز مجدد طرح از معاونت محترم برنامه‌ریزی نفت به شماره ۲۲۱۲۵۶ مورخ ۱۵ /۰۵ /۱۳۹۷

۲- کمپرسورهای اصلی فرآیند پروژه از شرکت زیمنس آلمان خریداری، به ایران حمل و ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون در انبارهای مجتمع پتروشیمی خارک مستقر هستند.

۳- قراردادهای خوراک و سوخت با شرکت گاز استان بوشهر در دی ماه ۱۳۹۷ بر اساس مجوز برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران که از ۶ IGAT  در گناوه تامین می‌شود، منعقد شده است. بر این اساس، میزان گاز طبیعی جهت خوراک حداکثر ۲۰۰.۰۰۰ مترمکعب استاندارد در ساعت و میزان گاز طبیعی حداکثر ۵۰.۰۰۰ مترمکعب استاندارد در ساعت که مخلوطی از گاز متان و مقدار جزئی ترکیبات دیگر است، تعیین شده است. در ضمن اعتبار این پیمان به مدت ۲۵سال شمسی است.

۴- زمین طرح آماده‌سازی شده است که البته بخشی از آن از استحصال دریا به دست آمده است.

۵- توسعه اسکله صادراتی انجام شده است.

۶- جاده پیرامونی پروژه در حال احداث است.

۷- انعقاد قرارداد مهندسی مشاور برای مهندسی خط لوله انتقال گاز از گناوه به خارک انجام شده و طراحی ایستگاه‌های اندازه‌گیری خوراک و سوخت توسط مهندس مشاور در دست انجام است و با انتخاب مهندس مشاور زیست محیطی، اخذ مجوز از محیط زیست نیز در حال پیگیری است.

۸- قرارداد احداث خط لوله آب دریا به محل پروژه منعقد شده و پیمانکار مشغول انجام آن است.

وی همچنین درباره انتقال گاز خوراک از بندر جاسک به خارک اعلام کرد: انتقال گاز خوراک از بندر جاسک به خارک به صرفه نیست.

کد خبر 414550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =