۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

۸۵۰ درصد رشد خالص ارزش دارایی یک صندوق ‌

 سجاد یزدانی،کارشناس سامانه رسام (اطلاعات مالی پارت)
۸۵۰ درصد رشد خالص ارزش دارایی یک صندوق ‌

کارگزاری ایساتیس پویای یزد که در اسفندماه سال ۱۳۸۴ با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خود را در بازارسرمایه آغاز کرد، در حال حاضر مدیریت ‌صندوق سرمایه‌گذاری سهامی مشترک ایساتیس پویای یزد را برعهده دارد.

شتاب رشد خالص ارزش دارایی‌

اواخر بهمن‌ماه ۱۳۸۸ بود که صندوق مشترک ایساتیس پویای یزد آغاز به کار کرد و اکنون بیش از ۳۷۸۰ روز از عمر این صندوق سهامی می‌گذرد. روند رشد خالص ارزش دارایی‌های این صندوق سهامی از فروردین‌ماه ۱۳۹۹ شتاب بسیار زیادی گرفته و در مجموع در یک‌سال گذشته، با جهش بی‌سابقه ۸۵۰ درصدی، از مقدار ۳/۱۷ میلیارد تومان در ابتدای تیرماه ۱۳۹۸ به بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان در تیرماه ۱۳۹۹ افزایش یافت.

 نبود توجه  در بازار بدهی

بررسی ترکیب پرتفوی صندوق حاکی از سهم ۹۸ درصدی بازار سهام و ۱ درصدی سپرده بانکی است. روند تغییر ترکیب دارایی نیز نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بازار بدهی در استراتژی مدیران صندوق جایگاهی نداشته و در طی ۱۲ماه اخیر، تنها جابه‌جایی‌های اندکی بین سهم سپرده بانکی و سهام موجود در سبد صندوق رخ داده است.

 صندوق ایساتیس پویای یزد بیشترین سرمایه خود را به سرمایه‌گذاری در گروه‌های «مواد و محصولات دارویی»، «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم»، «فلزات اساسی» و «ساخت محصولات فلزی» اختصاص داده است.  

در جمع پربازده‌ترین

 همچنین با توجه به رشد ادامه‌دار و بی‌سابقه بازار سهام، سطح بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز، به‌خصوص در گروه صندوق‌های سهامی و مختلط بازار نسبت به سال‌های گذشته جهش چشم گیری داشته است. مطابق آخرین داده‌های سامانه «رسام»، صندوق مشترک ایساتیس پویای یزد نیز با کسب بازدهی ۴۶۴ درصدی در یک‌سال گذشته عملکرد خوبی داشته و توانسته در جمع پربازده‌ترین صندوق بازار قرار بگیرد. در جدول زیر مشروح عملکرد تک‌صندوق‌ سرمایه‌گذاری تحت مدیریت کارگزاری ایساتیس پویای یزد را مشاهده می‌کنید.

  • هفته نامه شماره ۳۵۸ اطلاعات بورس، صفحه ۱۶
کد خبر 414560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =