تسریع فرآیند بررسی پرونده‌های اعتباری بانک توسعه تعاون با سامانه «سدرا»

معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون گفت: پیاده‌سازی سامانه سدرا (سامانه داخلی رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مشتریان) موجب تسریع فرآیند بررسی و تصویب پرونده‌های اعتباری بانک توسعه تعاون شده است.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حسن شریفی در جلسه کمیته فرعی اعتباری بانک اظهار کرد: تسریع در بررسی و تصویب پرونده‌های اعتباری با بهره‌مندی از سامانه‌های اعتبارسنجی میسر است. ازاین‌رو راه‌اندازی سامانه سدرا با اتکا به دانش بومی بانک توسعه تعاون گامی مهم و تأثیرگذار در پیشرفت فرآیند بررسی پرونده‌ها بوده است.

استقرار سامانه سدرا به‌ عنوان سامانه رتبه‌بندی مشتریان طی سال‌های اخیر توسط ارکان اعتباری در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است و وضعیت متقاضیان تسهیلات را بر اساس دو شاخص مرتبط با توان مشتری در بازپرداخت دیون تعهد و میل به پرداخت از سوی مشتری، مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی اهتمام به توسعه دانش اعتبارسنجی میان همکاران از طریق بهبود عملکرد سامانه سدرا در بانک را اقدامی ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه با توجه به ظرفیت استفاده در سطح نظام بانکی کشور به ‌عنوان یک محصول کاربردی بانک توسعه تعاون قابل ‌عرضه به شبکه بانکی جهت اعتبارسنجی مشتریان است.

شریفی با اشاره به اهمیت فرآیند اعتباری در فعالیت بانکداری توسعه‌ای گفت: ارکان اعتباری بانک وظیفه‌ای مهم بر عهده ‌دارند و از طریق شناسایی کارآفرینان و تولیدکنندگان و اعطای اعتبار به آنها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید ایفا می‌کنند. ضمن آنکه با رعایت دقت و تحلیل دقیق از اهلیت، وضعیت مالی و نظارت بر نحوه به‌کارگیری تسهیلات از تخصیص نابجای منابع تسهیلاتی و هدررفت منابع بانکی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به ترویج دانش معاملات اسلامی و عقود فقهی در نظام بانکداری گفت: تسلط ارکان اعتباری بانک بر این دانش می‌تواند در اثربخشی عقود اسلامی و به‌کارگیری صحیح و کارآمد آن تأثیرگذار باشد.

شایان‌ذکر است، در ادامه جلسه از تلاش‌های دو همکار امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، داود طاهری سرگروه گروه کارشناسان ارزیابی تعهدات و الهام قزی سرگروه گروه کارشناسان ارزیابی طرح‌های بخش کشاورزی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 415312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =