وال استریت، بیراهه‌ای به سوی کاخ سفید

اوایل امسال یکی از میلیاردرهای مشهور چندین بار تلاش کرد تا برای تامین هزینه‌های انتخاباتی پیت باتیگیگ (کاندیدای ریاست جمهوری و سیاستمدار میانه‌رو که بین دموکرات‌های وال استریت محبوبیت کسب کرده بود) کمک‌های نقدی جمع‌آوری کند.

به گزارش صدای بورس، کسی به این فراخوان اهمیت نداد و این طرح به جایی نرسید.

برخی مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بانکداران و تحلیلگران سیاسی معتقدند که چنین تلاشی، یکی از نشانه‌های روشن این واقعیت است که وال استریت به یک مسیر انحرافی برای رسیدن به کاخ سفید تبدیل شده است.

افراد مشهور و ثروتمندی که زمانی در صف مقدم جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نامزدهای انتخاباتی قرار داشتند، امروز و در آستانه انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) خود را در حاشیه می‌بینند.

بر اساس آمارهای مرکز سیاستمداران پاسخگو، تا ۳۱ جولای صنعت مالی آمریکا حدود ۸۳ میلیون دلار به کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ جمهوریخواه و جو بایدن دموکرات کمک کرده است. گرچه این رقم نسبت به دوره قبل (۲۰۱۶) ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد اما در مجموع، سهم صنعت مالی از تامین هزینه‌های انتخاباتی از ۱۴ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است.

یکی از میلیاردرهای مشهور آمریکا که نامش فاش نشده، در این باره به رویترز گفت: ۸ سال قبل، در روند برگزاری انتخابات ما بسیار مهم بودیم. ۴ سال قبل، نقش ما مهم ارزیابی می‌شد. اما امروز دیگر اهمیتی نداریم.

تحلیلگران می‌گویند: نقش و تاثیر وال استریت در انتخابات آمریکا رو به افول است. ظاهرا سیاستمداران تلاش می‌کنند تا بیشتر به مردم عادی متکی باشند تا به میلیاردرها.

منبع: رویترز

کد خبر 416598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =