فشار بر وال استریت با پیروزی بایدن

سرمایه‌گذاران وال استریت دلیل تازه‌ای برای نگرانی پیدا کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، تاکنون افت شدید ماه گذشته بازار، ابهام در تصویب بسته جدید حمایتی و ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کرونا مهمترین دلایل نگرانی سرمایه‌گذاران وال استریت بوده‌اند. اما اکنون، افزایش احتمال پیروزی جو بایدن دموکرات به نگرانی‌های آنان اضافه شده است.

به گفته کارشناسان، سال ۲۰۲۰ برای بازار سهام آمریکا سال پررونقی بود و در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که پیگیر افزایش نرخ مالیات بر عایدی سرمایه است، این رونق متوقف خواهد شد.

بایدن پیشنهاد کرده است که نرخ مالیات بر عایدی سرمایه و سود سهام همچون درآمد عادی محاسبه شود. بر این اساس، نرخ مالیات برای سرمایه‌گذاران حقیقی از ۲۰ با ۳۹.۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اجرای این سیاست (که با پیروزی دموکرات‌ها در سنا و حفظ اکثریت در مجلس نمایندگان، انجام آن ساده‌تر می‌شود) ممکن است برخی سرمایه‌گذاران را وادار به کسب سود و فروش سهام تا ماه دسامبر کند.

همچنین اجرای این برنامه احتمالا بیشترین تاثیر را بر سهام بخش فناوری و افزایش فروش آن خواهد کرد که تاثیر منفی بر شاخص S&P۵۰۰ بر جای خواهد گذاشت.

ادی پرکین، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت «ایتن ونس» می‌گوید: افزایش تعداد سرمایه‌گذارانی که در چنین شرایطی به فکر فروش سهام و سودبری هستند، تاثیر منفی بر سهم‌های پیشرو بازار خواهد داشت. ممکن است در پایان سال، سرمایه‌گذاران بیش از همه به دنبال فروش سهام بخش فناوری باشند.

از ابتدای سال ۲۰۲۰، شاخص S&P۵۰۰ در مجموع بیش از ۳.۸ درصد رشد کرده است. طی این مدت، در بخش فناوری نیز سهام شرکت زوم ویدئو ۶۱۰ درصد، تسلا ۴۳۶ درصد و آمازون ۷۴ درصد رشد کرده است.

منبع: رویترز

کد خبر 418023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =