۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
پایان هفته مثبت بازار سرمایه

بورس تهران معاملات آخرین روز کاری این هفته را با رشد ۲.۰۶ درصدی شاخص کل (معادل ۲۶ هزار واحد) به پایان رساند و در سطح یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، بورس تهران معاملات آخرین روز کاری این هفته را با رشد ۲.۰۶ درصدی شاخص کل (معادل ۲۶ هزار واحد) به پایان رساند و در سطح یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد قرار گرفت. افزایش ارتفاعی که مرهون رشد قیمت در سهام گروه‌های بزرگ کالایی بود. به این ترتیب در حالی نیمی از شرکت‌های بورسی با افت قیمت سهام خود مواجه شدند که شاخص کل روزی سبز را پشت سر گذاشت.

شرایطی که سبب شد تا شاخص کل‌ هم‌وزن (با اثرگذاری یکسان نمادها) به رشد ۰.۶ درصدی بسنده کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایان معاملات امروز ۸۶ درصد از سهام قرمزپوش (۱۲۷ نماد) با صف فروش سنگینی به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد تومان مواجه شدند و در مقابل ۸۹ سهم با صف خرید ۷۳۰ میلیارد تومانی همراه شدند.

در فرابورس ایران نیز در روزی که آیفکس ۱.۹ درصدی همراه شد، از مجموع ۲۴۶ نماد معامله شده در تابلو اول، دوم و پایه، ۸۲ سهم مثبت و ۱۴۴ نماد منفی به کار خود پایان دادند. در این میان شاهد صف خرید ۵۱۲ میلیون تومانی در ۶۲ نماد و صف سنگین ۱۵۹۰ میلیارد تومانی فروش در ۱۲۲ سهم فرابورسی بودیم. 

پس از معاملات کم‌رمق روز دوشنبه، امروز کمی بر حجم دادوستدها افزوده شد و ارزش معاملات خرد سهام در بورس تهران به ۴۵۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. در فرابورس نیز روز چهارشنبه بالغ بر ۱۷۹۶ میلیارد تومان سهم دادوستد شد.

ورود پول حقیقی پس از غیبت ۱۱ روزه

بورس تهران روز چهارشنبه شاهد خالص خرید ۵۸۵ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومانی سهامداران حقیقی بود. به این ترتیب پس از غیبت ۱۱ روزه شاهد ورود پول حقیقی به گردونه معاملات سهام بودیم. این روند در فرابورس ایران با جابه‌جایی سهامی به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در مسیر حقوقی به حقیقی رقم خورد.

در این میان گروه‌های بزرگ کالایی در صدر لیست خرید بازیگران خرد سهام قرار گرفتند. در مجموع سه گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی که روزی مثبت را پشت سر گذاشت، سهامی به ارزش ۲۴۷ میلیارد تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران حقیقی بازار منتقل شد. در آنسوی بازار زیرمجموعه‌های دارویی، با بیشترین خالص فروش حقوقی به میزان ۶.۷ میلیارد تومان مواجه شد.

۱۵ نماد با بیشترین تغییر مالکیت به حقیقی ها (ورود پول) چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۹

۱۵ نماد با بیشترین تغییر مالکیت به حقوقی ها (خروج پول) چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۹

کد خبر 420581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =