ارائه بسته خدماتی به مشتریان بانک توسعه صادرات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه سیاست ما ارائه پکیج و بسته خدماتی است، گفت: بانک توسعه صادرات بدنبال آن است که همانند اعطای تسهیلات، در بخش خدمات نیز در خدمت مشتریان باشد.

به گزارش صدای بورس، علی صالح آبادی روز «شنبه هفدهم آبان ماه» در نشست اتاق فکر اعضای هیات مدیره، معاونین و برخی از روسای شعب این بانک درباره صدور ضمانت‌نامه‌های داخلی که به صدور وبینار برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اگر یک مشتری از بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات تلفیقی با نرخ ۱۴.۵ درصد دریافت می‌کند، انتظار داریم که خدمات و تعهدات خود را نیز از طریق بانک توسعه صادرات انجام دهد.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات به مشتریان خوش حساب محدودیتی نداریم، تصریح کرد: به کمیته‌های اعتباری مراکز اختیاراتی برای پذیرش سپرده نقدی و ودیعه از مشتریان جهت صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی داده‌ایم و در صورتی که حساب‌های مشتری نزد بانک دارای میانگین وزنی مناسبی باشد، این موضوع می‌تواند برای صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی لحاظ شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به افزایش سقف تسهیلات به مشتریان با ارائه اظهارنامه مالیاتی ادامه داد: براساس مصوبه هیات مدیره، سقف تسهیلات به مشتریان با ارائه اظهارنامه مالیاتی از یک میلیارد تومان به سه میلیارد تومان افزایش یافته و این موضوع را می‌توانیم به ضمانت‌نامه‌های ریالی نیز تعمیم دهیم. براین اساس صادرکنندگان خُردی که مشتری بانک توسعه صادرات هستند، می‌توانند با ارائه اظهارنامه صادراتی خود و به شرط بازگشت کامل ارز حاصل از صادرات، تا سقف سه میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ ریالی دریافت کنند.

 صالح‌آبادی تاکید کرد: از روسای شعب بانک انتظار داریم همانند اعطای تسهیلات در بخش خدمات نیز جدیت داشته باشند زیرا سیاست ما ارائه بسته خدماتی به مشتریان است.
وی با بیان اینکه بخشنامه‌های بانک مرکزی در خصوص لزوم رعایت نسبت مالکانه ۱۵ درصدی برای ارائه خدمات صراحت دارد، گفت: در حال حاضر و به دلیل نوسان قیمت‌ها، شرکت‌های کوچک از فروش مدت‌دار استفاده نمی‌کنند ولی شرکت‌های بزرگ کماکان از این ظرفیت استفاده می‌کنند و بانک توسعه صادرات آماده همکاری با شرکت‌های مختلف صادراتی در زمینه صدور ضمانت‌نامه است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران درباره موضوع رفع تعهد ارزی خاطرنشان کرد: این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و روسای شعب ضمن همکاری با مشتریانی که بخشی از تعهد ارزی خود را انجام داده‌اند، باید آنها را تشویق به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود کنند زیرا احتمال اتخاذ تصمیمات سخت‌تر در این خصوص نیز وجود دارد.
در این جلسه، همچنین روسای تعدادی از شعب بانک توسعه صادرات نیز برخی از مشکلات و پیشنهادات خود را در خصوص صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی، رفع تعهدات ارزی و واردات در مقابل صادرات اعلام کردند.
از جمله این پیشنهادات، تسهیل فرایند صدور ضمانت‌نامه ریالی و شرایط وثیقه‌گیری، افزایش سقف اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه شعبات، امکان ارزیابی اموال غیرمنقول مشتریان کلیدی و اعطای تخفیف در کارمزد و کاهش میزان سپرده برای صدور ضمانت‌نامه از مشتریان خوش حساب بود.

منبع: بانک توسعه صادرات ایران

کد خبر 420843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =