به گزارش صدای بورس، بعد از جلسه اول آذر ستاد تنظیم بازار شرکتهای تولیدکننده محصولات لبنی مجاز شدند نرخ فروش محصولات خود را افزایش دهند. این افزایش قیمت ناشی از افزایش هزینههای تولید آنها به دلیل گران شدند قیمت خرید شیر خام است.
شرکتهای «غالبر»، «غفارس»، «غپاک»، «غشآذر» و «غگیلا» تا کنون در این مورد اطلاعیه افشاسازی منتشر کردهاندو اعلام کردند با استناد به مجوز وزارت صمت و کارگروه تنظیم بازار شیر نایلونی با ۲۹درصد رشد و با قیمت قبلی هر کیلو ۳۸۳۳۵ ریال و قیمت جدید هرکیلو ۴۹۴۴۴ ریال پنیر یواف ۴۰۰گرمی با ۳۸درصد رشد با قیمت قبلی هر کیلو ۲۳۲۵۰۰ ریال و قیمت جدید هر کیلو گرم ۳۲۰۰۰۰ ریال شیر بطری ۱ لیتری ۳.۲ درصد چربی با ۳۲ درصد رشد با قیمت قبلی هر کیلو ۵۸۰۰۰ ریال و قیمت جدید هر کیلو ۷۶۵۰۰ ریال و شیر کم چرب بطری با ۲۷ درصد رشد با قیمت قبلی هر کیلو ۴۹۵۰۰ و قیمت جدید ۶۳۰۰۰ ریال و ماست کم چرب ۹۰۰ گرمی با ۲۷ درصد رشد با قیمت قبلی هر کیلو ۶۱۶۶۷ و قیمت جدید هر کیلو ۷۸۳۳۲ ریال به فروش خواهد رسید.
با توجه به میزان تولید شرکتهای لبنی تاثیر این تغییرات در شرکتها متفاوت خواهد بود هر چند در کل تاثیر ار مثبت ارزیابی میکنند.
مطابق مصوبه جدید وزارت صـنعت، معدن و تجارت به شـماره ۶۰/۲۰۹۹۸۷ مورخ۹۹/۰۹/۰۱ قیمت فروش شـیر درب دامداری ۴۵۰۰۰ریال(با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰هزار) به ازائ هر کیلو می باشدو به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۶۰۰ ریال متناسب با افزایش یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیرخام اضافه یا کسر خواهدشد.
نظر شما