سرمایه گذاری «شیران» در شرکت های سودآور/ نیروکلر در راه فتح قله‌های جهانی

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران از سرمایه گذاری شرکت در شرکت های سودآور خبر داد و گفت: این شرکت امتیاز سه کرسی مدیریت شرکت نیروکلر را دریافت کرده است.

به گزارش صدای بورس، سید جواد احمدی؛ مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران با اعلام خرید سهام شرکت نیرو کلر به خبرنگار صدای بورس گفت: بر اساس سیاست هایی که هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی ایران تدوین کرده، مقرر شده در شرکت‌هایی که سودآوری پایدار دارند سرمایه‌گذاری شود.

احمدی افزود: هدف نخست شرکت سرمایه گذاری در شرکت های فعال در صنعت شیمیایی و شوینده است که نیروکلر اولین شرکتی بود که در آن سرمایه گذاری صورت گرفت و سهم آن در بازار جمع آوری شد. در حال حاضر شرکت صنایع شیمیایی ایران صاحب امتیاز ۳ کرسی مدیریت در این شرکت است و در آینده می‌تواند نقش مدیریتی در آن ایفا کند.

وی با بیان اینکه شرکت نیروکلر در دسته‌ی شرکت‌های محصولات شوینده است، اظهار کرد: برنامه شرکت صنایع شیمیایی ایران تولید پارافین کلره است که جزء محصولات اصلی شرکت بوده و می‌توان با توجه به تولیدات شرکت نیرو کلر که عمده ترکیبات آن کلره است به محصولات جانبی و با ارزش افزوده بیشتری دست پیدا کرد.
احمدی با بیان اینکه نیروکلر در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان سودآوری داشته است، ادامه داد: عملا سود حاصل از سودآوری شرکت نیروکلر به میزان سهم شرکت صنایع شیمیایی ایران، برای «شیران» نیز سودآوری خواهد داشت. برای سال آینده با طرحهای توسعه‌ای که انجام شده است بی شک سود شرکت نیروکلر بیشتر می‌شود و مبلغ سود پیش بینی شده برای سال آینده رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به تولیدات جدید شرکت نیروکلر تشریح کرد: ام سی ای  که در حال تولید است محصولی وارداتی است که بخش از آن توسط نیروکلر تولید می‌شود، اما پاسخگوی نیاز بازار نیست. ۳  برابر کردن ظرفیت تولید در برنامه های شرکت قرار گرفته و تامین سرمایه ها انجام شده است. امید است قبل از سال جدید خط تولید آن شروع به فعالیت کند و ظرفیت تولید ام سی ای که ماده حیاتی برای صنایع شوینده است را افزایش دهد.

احمدی بیان کرد: طرح توسعه دیگر بحث ترکیبات مشترک با صنایع شیمیای است که  طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید ال ای بی اجرایی شده و امور ساخت و ساز آن در دست اقدام است که در برنامه است کمتر از دو سال دیگر به بهربرداری برسد و در صورت بهربرداری از این طرح ظرفیت تولید ال ای بی دو برابر می‌شود.
این فعال اقتصادی با اشاره به بخش صادرات گفت: شرکت نیرو کلر برنامه‌هایی برای صادرات به اقصی نقاط جهان دارد. در حال حاضر بازار محصولات این شرکت عمدتا ترکیه و کشورهای آسیای میانه است ولی برنامه توسعه‌ای با توجه به ظرفیت‌های صنایع شیمیایی ایران و مشتریان کشورهای مختلف در دستور کار قرار گرفته شده که امید است از این منابع استفاده شود و بازار این شرکت در کشورهای دیگر توسعه پیدا کند.
احمدی در پاسخ به رابطه با شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران و پذیره‌نویسی آن در فرابورس چنین پاسخ داد: قریب به ۲ سال است که فرآیند پذیرش شرکت بندری در فرابورس در حال اجراست. ایراداتی از سوی فرابورس در رابطه با سود عملیاتی به آن وارد شد، سود عملیاتی نسبت به سال گذشته بالغ بر ۳ برابر شده است. ایراداتی که به شرکت وارد بود بازنگری شد و مورد پذیرش فرابورس قرار گرفت و در انتظار هیات پذیرش برای صدور رای نهای است.بر اساس پیگیری‌هایی انجام شده  بعد از تشکیل هیات پذیرش امید است که شرکت پذیرش شود.
وی در آخر به پیش‌بینی سود شرکت صنایع شیمیای ایران پرداخت و گفت: سود شرکت برای سال مالی ۹۹ قبل از حسابرسی نهایی،مبلغی بالغ بر ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان براست که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بوده از رشد ۲.۵ برابری برخوردار بوده است که پیش بینی می شود سود شرکت برای سال آینده  ۴ هزار میلیارد تومان شود.

حسین حریریان

کد خبر 428266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =