بازار سرمایه، بهترین گزینه فعلی سرمایه‌گذاری است

در مسیر سرمایه گذاری، ابهاماتی مانند سرنوشت برجام، سیاست‌های پولی و مالی دولت آینده، وضعیت قیمت‌گذاری های دستوری و دیدگاه اقتصادی دولت جدید، می‌تواند تا حدودی تحلیل‌ها را با تورش همراه کند.

صدای بورس- سال گذشته بازارسرمایه روندی پر فراز و نشیب را سپری و شرایط نزولی بازار در مقاطعی از سال باعث تحمیل زیان به سرمایه گذاران تازه وارد کرد به نحوی که گاه عنوان می‌شد اعتماد به این بازار کم رنگ شده است، اما با توجه به شکل گیری تدریجی فرهنگ سهامداری در جامعه و نیز افزایش امیدواری به خروج بازار از روند فرسایشی در هفته های گذشته، روند جدیدی را از سوی سرمایه گذاران برای دریافت خدمات کارگزاری شاهد هستیم.

زهرا بردباری، مدیرعامل شرکت کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: چشم انداز اقتصاد ملی، معادلات بین المللی، محرک های جدید اقتصادی و روند بازارهای جهانی و رشد قیمت ها در این بازار همگی عاملی برای تثبیت نسبی شرایط بازار سرمایه کشور و ایجاد روند متعادل است.
وی تصریح کرد: از همین رو، انتظار می رود اقتصاد کشور از مسیر رکودی خارج شده و میل به سرمایه گذاری افزایش یابد. این در حالی است که بازارهای مسکن، ارز و طلا با توجه به شرایط فعلی رقیبی جدی برای بازار سرمایه به شمار نمی روند و بازار سرمایه با نگاه میان مدت تا بلند مدت بهترین انتخاب برای نقدینگی های سرگردان خرد و کلان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران با بیان اینکه تحرکات دو هفته اخیر سرمایه گذاران و رشد معاملات خرد، نشان از برگشت اعتماد و ورود پول جدید به بازار سرمایه دارد، خاطرنشان کرد: ارزش معاملات و خالص خرید اشخاص حقیقی نشان می دهد که سرمایه‌گذاران می توانند با اطمینان بالاتری در بازار سرمایه، حضور یابند. برای مثال، در هفته گذشته ارزش معاملات خرد رکورد جدیدی را در سال ۱۴۰۰ ثبت کرد، به طوری که در اکثر روزهای آن ارزش معاملات بالای ۶ هزار میلیارد تومان بود. از دیگر نکات قابل توجه، کاهش نمادهای قفل در صف فروش و روند صعودی شاخص هم‌وزن است که اعتماد و اطمینان را در بازار افزایش می دهد.
وی ادامه داد: البته در مسیر سرمایه گذاری، ابهاماتی مانند سرنوشت برجام، سیاست‌های پولی و مالی دولت آینده، وضعیت قیمت‌گذاری های دستوری و دیدگاه اقتصادی دولت جدید، می تواند تا حدودی تحلیل ها را با تورش همراه کند.
بردباری همچنین گفت: اما با مشخص شدن دولت سیزدهم، تا حدودی ابهامات سیاسی و اقتصادی کمرنگ تر شده و انتظار فضای مناسب تری برای تصمیم گیری ایجاد شده است. با این حال، از مرداد ماه و شروع به کار دولت جدید سمت و سوی واقعی بازار مشخص و فضای اقتصادی از ابهام خارج می‌شود.


بیشتر بخوانید:


مدیرعامل کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران به شروع فصل مجامع اشاره کرد و افزود: گزارش های دوره ای شرکت ها حاکی از آن است که وضعیت شرکت ها از پیش بینیها نسبتا بهتر بوده و گزارش های خوبی را روانه کدال می کنند.
وی همچنین با اشاره به افزایش سرمایه کارگزاری تا رقم ۲۰۰ میلیارد تومن که در مرحله ثبت در اداره ثبت شرکت‌هاست و بیان این موضوع که باید زیرساخت های لازم به منظور ارایه خدمات بهینه به سرمایه گذاران فراهم باشد، ابراز داشت: از همین رو شرکت کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران که در حال حاضر دارای ۱۱ شعبه فعال در کشور است، در نظر دارد تا خدمات استانی خود را در سراسر کشور با ایجاد شعبه در تمامی مراکز استانها و شهرهای بزرگ کشور گسترش دهد. در این راستا، روز شنبه نخستین تالار اختصاصی این کارگزاری در استان البرز ، شهر کرج راه اندازی می شود تا امکان دسترسی به خدمات برای سرمایه گذاران این استان تسهیل شود و در ادامه روند توسعه ای پیش روی کارگزاری شعب قشم، ارومیه، بندر عباس و اهواز تا پایان شهریور شروع به فعالیت خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: راه اندازی شعب جدید با رویکرد توسعه و ارتقای خدمات مشاوره و سرمایه گذاری در بازار سرمایه و همچنین ارائه آموزش رایگان از سطح مبتدی تا پیشرفته انجام می پذیرد. این اقدام گامی بزرگ برای توسعه فعالیت‌های کارگزاری و همچنین کمک به رسالت توسعه‌ بازار سرمایه به شمار می رود.
بردباری تصریح کرد: شعبه جدید کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران با رویکرد ارائه و ارتقاء خدمات مشاوره و سرمایه‌گذاری فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز، خدمات همه‌جانبه و کاملی به متقاضیان تازه ‌وارد بورسی و حرفه‌ای‌های بازار سرمایه ارائه می‌دهد. در عین حال، مشاوران سرمایه‌گذاری حاضر در این شعبه با ارائه خدمات مشاوره در حوزه سبدگردانی، صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت، دریافت کد بورسی،‌ سامانه معاملات آنلاین و کلاس‌های آموزشی بورس، سعی در برطرف کردن تمامی نیازمندی‌های متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس را دارند و از آنجا که یکی از اهداف اصلی کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران کمک به ارتقای سطح دانش فعالان و علاقه مندان بازار سرمایه جهت تصمیمات سرمایه گذاری موفقتر می باشد، بنابراین برگزاری دوره های آموزشی رایگان سرلوحه فعالیت‌های توسعه ای کارگزاری قرار گرفته و کلیه علاقه مندان به این حوزه با مراجعه به سایت اصلی کارگزاری به آدرس www.nicibroker.ir و یا سایت آموزش کارگزاری به آدرس www.niciacademy.ir امکان بهره مندی از این خدمت را دارا خواهند بود.

کد خبر 435127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =