گمانه‌زنی / رئیس سازمان برنامه و بودجه کیست؟

فرهاد رهبر،‌ گزینه معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

به گزارش صدای بورس،با انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری، اکنون مهمترین موضوع در محافل سیاسی و اقتصادی چینشی است که رئیسی در وزارتخانه ها خواهد داشت.

معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه رئیسی کیست؟
بسیاری فرهاد رهبر را مغز متفکر
کابینه سیزدهم می‌دانند

برخی کارشناسان بورسی معتقدند شخصی که وزیر اقتصاد دولت سیزدهم می‌شود به طور قطع به شکل کوتاه مدت بر شاخص کل بورس تاثیر خواهد داشت و از طرفی بسیاری از پول های درشت منتظر این چیدمان هستند تا سمت و سوی سرمایه گذاری را مشخص کنند.


معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه: فرهاد رهبر

فرهاد رهبر که بسیاری او را گزینه تصدی ریاست سازمان برنامه و بودجه می دانند، چهره‌ای به مراتب شناخته شده‌تر است. وی متولد ۱۳۳۸ از شهر سمنان و دارای دکتری اقتصاد دانشگاه تهران است.
به زعم بسیاری از اقتصاددانان مدیریت برنامه و تیم اقتصادی دولت رئیسی در دستان فرهاد رهبر است. او دکترای اقتصاد نظری از دانشگاه تهران دارد.

رهبر از نظر سمت اجرایی از سال ۶۸ تاکنون در همه‌ دولت‌ها سمت داشته است:

  • مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری - دولت اکبر هاشمی رفسنجانی
  • معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات - دولت محمد خاتمی
  • ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شش سال ریاست دانشگاه تهران - دولت محمود احمدی‌نژاد

بیشتر بخوانید:


اینکه بسیاری او را قلب تپنده تیم کابینه سیزدهم ‌می‌دانند به دلیل همکاری های پیش از این بین رئیسی و فرهاد رهبر است. رهبر، مشاور اقتصادی ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی و البته او را برای ثبت‌نام در انتخابات همراهی کرد آن هم وقتی خود عضو هیئت نظارت بر انتخابات بود . این همراهی علاوه بر مشکل قانون ، انتقادهایی هم به دنبال داشت و به همین خاطر نیز مورد انتقاد قرار است. اما گفته شد که پیش از رفتن به وزارت کشور از عضویت در هیئت نظارت استعفا داده ست.

کد خبر 436102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =