پاسخگوترین فرد تیم اقتصادی دولت خواهم بود / برای ابر چالش‌ها برنامه دارم

خاندوزی می گوید با ابرچالش‌های اقتصاد ایران آشناست و برای حل و فصل ابرچالش‌ها برنامه‌ دارد.

به گزارش صدای بورس‌، سیداحسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت سیزدهم در گفت‌وگویی، برنامه‌های اقتصادی و مهمترین وظایف خود را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه مساله «سند تحول اقتصادی و هماهنگی تیم اقتصادی» از مهمترین دستورالعمل‌های وزارت تحت امر او خواهد بود اظهار داشت: این سند تدوین شده و می‌تواند چراغی برای راه دولت سیزدهم باشد. همچنین سازمان برنامه و دیگر ارکان تصمیم‌گیری اقتصادی از همین ابتدا باید خود را حول همین سند تحول هماهنگ کنند؛ چرا که لازم است همه حول یک موضوع و با یک هدف مشخص در مسیری تعیین شده گام برداریم و سلایق فردی و سازمانی را کنار بگذاریم چون اگر قرار باشد بازی را همان اول به هم بزنیم، دیگر نمی‌توان آن را جمع کرد. به همین دلیل آقای رئیس‌جمهور را قانع کردیم که رئیس کل بانک مرکزی با هماهنگی وزیر اقتصاد منصوب شود. بنابراین احتمالا رئیس کل بانک مرکزی تا پایان تعیین کابینه تعیین نمی‌شود.


بیشتر بخوانید:

خاندوزی در «باب همایون» موفق خواهد بود؟


وی در ادامه با تاکید بر اینکه وزیر اقتصاد طبق ماده یک قانون شرح وظایف وزارت اقتصاد، هماهنگ‌کننده سیاست پولی و مالی و به یک معنا نقطه مرکزی تیم اقتصاد است، افزود: وزیر باید به عنوان پاسخگوترین فرد این تیم، در مقایسه با رئیس بانک مرکزی، مشاور اقتصادی، معاون اقتصادی یا رئیس سازمان برنامه به مجلس و افکار عمومی پاسخگو باشد.

او با بیان اینکه بازگشت اعتماد فعالان اقتصادی اهمیت بسیاری داد تاکید کرد: شخصا با ابرچالش‌های اقتصاد ایران آشنا هستم و برای حل و فصل ابرچالش‌ها برنامه‌ دارم، اما در مقام وزیر اقتصاد باید به نتیجه تعامل با دیگر وزرا چشم داشت در همین ابتدا ترجیح می‌دهم شبیه افرادی نباشم که تنها حرف می‌زنند یا ژست می‌گیرند و شعار می‌دهند اما کاری که باید را انجام نمی‌دهند.

کد خبر 437221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =