عملکرد یک‌ساله صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری خبرگان سهام

شرکت کارگزاری خبرگان سهام پس از دریافت مجوزهای لازم از اواخر سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر دو صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

صندوق سرمایه‌گذاری اندیشه خبرگان سهام
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، نخستین صندوق این شرکت در گروه صندوق‌های سهامی، آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوقِ اندیشه خبرگان سهام، با افتی ۲۳ درصدی در یک‌سال گذشته، در مرز ۱۴۵۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوقِ سهامی حدود ۹۴ درصد است و در بین صنایع مختلف، مدیران صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» داشته‌اند. با وجود افت محسوس سطح بازدهی سالانۀ این صندوق همانند سایر صندوق‌های سهامی و مختلط، تحت تأثیر ریزش بازار سهام، بازدهی مرکب صندوق طی حدود ۵/۶ سال فعالیت، حاکی از بازدهی‌ای ۱۷۷۶ درصدی است.

صندوق اختصاصی بازارگردانی خبرگان اهداف
صندوق خبرگان اهداف، صندوقی نوپاست که از ابتدای سال گذشته به جمع صندوق‌های بازارگردانی بازار پیوسته است؛ با توجه به نوع صندوق، حدود ۸۷ درصد از دارایی‌های صندوق صرف بازارگردانی سهام شده و حدود ۱۳ درصد از دارایی‌های آن در قالب سپردۀ بانکی و وجه نقد و سایر دارایی‌ها نگهداری می‌شود. خالص ارزش دارایی‌های صندوق نیز با جهشی ۸۸ درصدی از حدود ۶۰۰۰ میلیارد ریال در آذرماه ۱۳۹۹ به مرز ۱۱۳۰۰ میلیارد ریال در آذرماه ۱۴۰۰ رسیده است. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری این کارگزاری را مشاهده می‌کنید.

عملکرد یک‌ساله صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری خبرگان سهام


بازدهی ۱۷۷۰ درصدی

ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺎرﮔﺰاری ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺳﻬﺎم در اواﺧﺮ ﺑﻬﻤﻦ ﻣﺎه ﺳﺎل ۱۳۷۳ در ﻗﺎﻟﺐ ﺷﺮﮐﺖ ﺳﻬﺎﻣﯽ ﺧﺎص ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ ﮔﺬاﺷﺖ. ﺳﻬﺎﻣﺪار و ﻣﺎﻟﮏ ﺻﺪدرﺻﺪی اﯾﻦ ﮐﺎرﮔﺰاری، ﺻﻨﺪوق‌ﻫﺎی ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ، ﭘﺲ اﻧﺪاز و رﻓﺎه ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺻﻨﻌﺖ ﻧﻔﺖ اﺳﺖ. اﯾﻦ ﮐﺎرﮔﺰاری در ﺳﺎل اﺧﯿﺮ ﮐﻠﯿﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼت ﺧﺮد و ﮐﻼن ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎی زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ وزارت ﻧﻔﺖ را اﻧﺠﺎم داده اﺳﺖ و در حال حاضر دو صندوق در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند. نخستین صندوق این شرکت اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در گروه صندوق‌های سهامی، آغاز به کار کرد و با وجود افت محسوس سطح بازدهی سالانۀ این صندوق همانند سایر صندوق‌های سهامی و مختلط، تحت تأثیر ریزش بازار سهام، بازدهی مرکب صندوق در حدود ۵/۶ سال فعالیت، حاکی از بازدهی‌ای ۱۷۷۶ درصدی است. دومین صندوق این مجموعه صندوق خبرگان اهداف است که نوپا و از ابتدای سال گذشته به جمع صندوق‌های بازارگردانی بازار پیوسته است؛
با توجه به نوع صندوق، حدود ۸۷ درصد از دارایی‌های صندوق صرف بازارگردانی سهام شده و حدود ۱۳ درصد از دارایی‌های آن در قالب سپردۀ بانکی و وجه نقد و سایر دارایی‌ها نگهداری می‌شود. بازدهی این دو صندوق در ماه گذشته به ترتیب ۷/۱۰- و ۱۱- بوده است.

کد خبر 443488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =