عاقبت سهامداران شستا بعد از بازگشایی/ پیش‌بینی بازار سرمایه

بازگشایی شستا بدون دامنه نوسان خواهد بود، اگر در روزهای مثبت بازار، این غول بورسی مجدد شروع به کار کند، این سهام مثبت خواهد شد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ بیشتر سهامداران شستا، سال گذشته وارد بازار سرمایه شدند. اکنون مهمترین پرسش این است که شستا کی بازگشایی می‌شود؟ آیا شستا بعد از بازگشایی سودآور خواهد بود؟ آیا می‌تواند بورس را تکان دهد؟ زمان فروش این غول بورسی کی است؟ لیدر می‌شود؟

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش‌بینی سهام شستا بعد از بازگشایی به صدای بورس گفت: بازگشایی این نماد بدون دامنه نوسان خواهد بود، به این معنی که می‌تواند در مثبت و منفی نوسان داشته باشد، پیش‌بینی این است که اگر در روزهای مثبت بازار این غول بورسی مجدد شروع به کار کند، این سهام مثبت خواهد شد.

وی در خصوص لیدری شستا بعد از بازگشایی گفت: بازگشایی شستا قاعدتا بر بازار سرمایه تاثیرگذار است، اما این نماد نمی‌تواند لیدر بازار شود، در بازار سرمایه بیشتر گروه فولادی‌ها، خودرویی‌ها و پالایشی‌ها لیدر هستند تا تک سهمی همچون شستا.


بیشتر بخوانید:

دو شرکت از زیرمجموعه شستا تا پایان سال بورسی می شوند


گروه‌های پیشرو بورسی

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با گروه‌های پیشرو بورسی گفت: گروه خودرو پیشتاز بازار سرمایه است دلیل آن نیز به عواملی همچون افزایش نرخ آزادسازی، اخبار توقف برجام، شرایط روانی مربوط است. علاوه بر این گروه، برخی از تک سهم‌ها نیز خوش آتیه هستند.

جذاب‌ترین بازار تا ۲ سال آینده

وی در ارتباط با آینده بازار سرمایه گفت: با دید بلندمدت از بین بازارهای مالی ارز، طلا، سکه، خودرو و مسکن در بلندمدت (یک تا دو سال) بهترین و جذاب‌ترین بازار، بازار سهام است.

خادمی در ارتباط با چرایی طولانی شدن بازگشایی شستا بعد از طی شدن مراحل اداری و درج در روزنامه رسمی، هر نماد بازگشایی می‌شود. اینکه گفته می‌شود، شستا به دنبال آن است که در زمان مثبت بازار، بازگشایی شود، در لایه بعدی است.

گفتنی است اگر افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصد باشد، نماد تا ثبت تغییرات سرمایه در روزنامه رسمی کشور متوقف می‌ماند و پس از درج در روزنامه،‌ نماد بازگشایی می‌شود.

کد خبر 444533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    قیمتش پر هست و هر بالایی فقط فرصت فروشه
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    من نمیدونم با چه انگیزه ای عزیزان دارن سهامشون رو میفروشن.تواین قیمتها بایدطمع داشت وخرید وبه اخبار وحاشیه کاری نداشت مگر اینکه نخواهیم سهامدارباشیم این قیمتها سال ۱۴۰۳ میشود سخن همه گروهها ویک خاطره تنهابازاری که از این همه گرانی چندین برابری جامانده وحتی عقبگرد کرده بازار بورس است
  • د...م IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    دروغ‌ بزرگ‌ اینکه‌ شستا را‌ گروگان‌ گرفتند برای‌ کسری‌ بودجه‌‌ تا‌ به حقوق بگیر‌ان برسونند‌. به بهانه‌ یک‌ روز‌ مثبت‌‌ باز‌ میشه‌ تا تاثیر‌ داشته‌ باشه‌‌ یا‌ ربطش‌ میدن‌ به‌ برجام‌. شانس‌ آوردیم ربطش‌ دادن‌ به‌ برجام‌. خجالت‌ داره‌ با‌ این‌ کارشنا‌سی‌ که‌‌ براش‌ تره‌ هم‌ خورد‌ نمی‌کنند.
  • حسین IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    مدیریت بورس وال استریت هم در دست حقوقی ها بورس تهران قرار گیرد سرنوشتی جز ورشکستگی سهامداران خرد نخواهد داشت لعنت خدا بر کذابین
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    الان من بلندمدت ۲ساله سهم هامونگه داشتم بازم ضررتوضرربخدا ما الان تواین دوسال سود که هیچ پول خودمون هم نمیرسیم بعضی سهم هام۸۵یا۷۰درصد منفی هستن خواهشن دروغ نگین
  • احمد IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    بورس در بلند مدت سودآور است.
  • مهران همدان IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    لیدر چیه! یعنی دولت میاد با سهمی که فقط ۵۰ هزار کارمند نجومی داره پول بده به ملت؟ رضوانی فر چرا برکنار شد! لیدر چی کشک چی! مردم باید تا سالها کیسه‌شونو پر کنن افزایش سرمایه هم یه فریب بزرگه قیمت زیاد نمیشه هیچ کمم میشه تازه قبل افزایش سرمایه ۴۰درصد از رشدی که از زمان عرضه داشت رو هم کم کردن. مجموعه های شستا هم که عرضه اولیه شدن مثل سیتا قیمتشو ببینید ستاره خلیج فارسشونم که مشتری نداشت.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    حرف مفت
  • شستا IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    اشغال ترین سهم بازار که به سهامداران 70 درصد ضرر رسانده است
  • ایرانی جان فدای وطنم IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    من که پول فروش ماشین را آورده ام و در بورس با فرمان آقایان سرمایه گذاری کردم به امید سود جزائی که شاید گره گشایی در ازدواج فرزندم باشد ، ولی سیاست دولت بی تدبیر و بی امید و دزدی روشن جناب رئیس جمهور و دست نشانده های ایشان من را پیش فرزندم و خانواده سر افکنده کردند . خدا سر افکنده‌تان کند
  • روح اله IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    الان روزنامه شده یا هنوز نه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    لازم است فراموش نکنیم که ری ش بورس از همین شستا شروع شد
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    سرمایه مردم را ...
  • ناشناس IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    برای این بازی هم نظر دارم سازمان های مثل شستا وایران خودرو وخیلی از سازمان های که به دولت وابسته هستند به دلیل رقابتی نبودن وسیاسی و امنیتی بودن هیچ موقع درست نمیشود الکی مردم گول نزنید