به گزارش صدای بورس، زعفران محصول استراتژیک کشاورزی ایران است و به حدود ۶۰ کشور جهان صادر میشود. اما این محصول جدا از اهمیت صادراتی خود، بازارهای گسترده مصرف داخلی نیز دارد.
بیشتر بخوانید:
چرا نهادهای قدرتمند مانع از ساماندهی بازار زعفران شدند؟
این درحالی است که بنا به گفته خردهفروشان، فروش زعفران بهویژه در ماههای اخیر به دلیل افزایش قیمت و پایین آمدن توان خرید، با کاهش مواجه شده است. به این ترتیب مصرفکننده نسبت به قبل کمتر خرید میکند. از سوی دیگر فعالان فروش این بازار قرار دارند که میگویند هزینههای تولید افزایش یافته در حالی که قیمت تعیین شده برای زعفران از سوی دولت مدتی است تغییری نکرده و این مهم انگیزه کشاورزان را برای تولید آن کاهش داده است.
غلامرضا میری، نایبرئیس شورای ملی زعفران گفت: «قیمت کنونی زعفران نسبت به هفته اخیر تغییری نداشته است و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.»
نظر شما