بادام زمینی بخوریم یا نخوریم؟

چه مقدار بادام زمینی باید در روز بخورید و عوارض مصرف زیاد آن چیست؟ اگر به این آجیل خوشمزه علاقه دارید این گزارش را تا انتها دنبال کنید؛

روش درست خوردن بادام زمینی

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ یک عصر سرد زمستانی و یک کاسه پر از بادام زمینی، آیا چیز بهتری برای لذت بردن از اوقات فراغت وجود دارد؟ می‌توانید در حالی که ساعت ها سریال مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید، بادام زمینی بخورید. در حالی که انجام این کار، گاهی اوقات می‌توان زیاده روی کرد و مقدار زیادی بادام زمینی را در یک زمان مصرف کرد که ممکن است منجر به بروز مشکلاتی شود. اگرچه بادام زمینی یکی از سالم ترین آجیل هاست اما مصرف بیش از حد آن در یک زمان ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. در این گزارش به این موضوع پرداخته‌ایم که چند عدد بادام زمینی می‌توانید در روز مصرف کنید و چه کسانی باید بیش از حد مراقب استفاده از آن باشد.

چند بادام زمینی می‌توانید در روز بخورید؟

بادام زمینی سرشار از پروتئین، چربی، فیبر و سایر مواد مغذی است. این یک منبع چربی سالم است که ممکن است به شما در کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کند. بادام زمینی، حاوی مواد معدنی کمیاب مانند منیزیم، فولات، مس و آرژنین است. به دلیل وجود مواد مغذی فراوان، مصرف منظم بادام زمینی در رژیم غذایی مفید است. این را می‌توان به اشکال مختلفی مانند روغن یا کره بادام زمینی به رژیم غذایی اضافه کرد یا می‌توانید فقط آجیل را همانطور که هست میل کنید. اگر آجیل می‌خورید یک مشت بادام زمینی در روز کافی است. اگر روی تکه نان خود کره بادام زمینی بمالید، ۲ قاشق غذاخوری در روز به صورت محدود برای سلامتی توصیه شده است. بهترین زمان برای خوردن بادام زمینی عصرها به عنوان میان وعده است.

بادام زمینی بخوریم یا نخوریم؟

می‌تواند جذب مواد معدنی را مهار کند

بادام زمینی منبع عالی فسفر است که به شکل اسید فیتیک یا فیتات ذخیره می‌شود. مصرف بیش از حد فیتات در یک زمان ممکن است جذب سایر مواد معدنی مانند آهن، روی، کلسیم و منگنز را مهار کند. با گذشت زمان حتی ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی شود و در را برای سایر مشکلات سلامتی باز کند.


  • بیشتر بخوانید:

۹ خاصیت قهوه که نمی‌دانستید!


ایجاد اختلال در برنامه کاهش وزن

بادام زمینی ارزان و سالم است، اما کالری بالایی نیز دارد. مصرف بیش از حد بادام زمینی هنگام رژیم می‌تواند برنامه کاهش وزن شما را خراب کرده و منجر به افزایش وزن شود. اگر رژیم دارید یک مشت بادام زمینی در روز کافی است چرا که ۱۷۰ کالری برای شما تامین می‌کند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

ممکن است منجر به مشکلات معده شود

مصرف بیش از حد بادام زمینی در یک زمان حتی ممکن است منجر به ناراحتی معده شود. یبوست، اسهال و نفخ از مشکلات رایج مرتبط با مصرف بیش از حد بادام زمینی هستند. بنابراین، اگر از مشکلات مربوط به معده رنج می برید، توصیه می‌شود بادام زمینی را در مقادیر متوسط مصرف کنید.

بادام زمینی بخوریم یا نخوریم؟

مراقب حساسیت به بادام زمینی باشید

آلرژی به بادام زمینی به خصوص در بین کودکان بسیار رایج است. حتی مقدار کمی بادام زمینی ممکن است در برخی افراد واکنش ایجاد کند و ممکن است منجر به طیف وسیعی از علائم شود: آبریزش بینی، سوزن سوزن شدن در گلو و دهان، مشکلات پوستی، تنگی نفس و مشکلات گوارشی. مهم است که به این علائم حساس باشید و اقدامات فوری انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است کُشنده باشد!

کد خبر 446894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    4 0
    خیلی مفید وآگاهی دهنده بود ممنون