افت ۳۹ درصدی قیمت "شفنح" در ۴۲ روز معاملاتی

ارزش معاملات بیش از یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون سهم "شفنح" در ۲۳۳ هزار و ۱۹۱ دفعه معامله بالغ بر ۲۰ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال ثبت شده است و میانگین ارزش روز آن حدود ۳۸۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

صدای بورس - شهربانو جمشیدی؛ شرکت پتروشیمی فن آوران در نظر دارد تا با انجام برنامه افزایش سرمایه ۳.۱۵۸ درصدی سرمایه خود را از مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال به ۳۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال ارتقا دهد.

بر اساس این گزارش، این مجموعه نامه دریافت مجوز اجرای برنامه افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار را در تاریخ ۲۶ مهر سال جاری روی سامانه کدال منتشر کرده است و این برنامه را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران با هدف اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌‏های اهرمی به اجرا در می‌آورد.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

افت ۳۹ درصدی قیمت "شفنح" در ۴۲ روز معاملاتی

بر این اساس، تعداد ۳۰ میلیارد حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی فن آوران در نماد "شفنح" منتشر شده است و طبق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده سهامداران که در تاریخ هشتم آبان ماه امسال برگزار شده است، مهلت استفاده از حق تقدم این مجتمع پتروشیمی از تاریخ ۲۴ آبان ماه تا ۲۳ دی ماه امسال تعیین شده است تا سهامداران به اختیار خود دو روش فروش حق تقدم در بازار سرمایه یا واریز مبلغ یک هزار ریال به ازای هر سهم به شماره حساب های تعیین شده از سوی شرکت را انتخاب کنند.

بر اساس اطلاعات موجود، قیمت "شفنح" در مهلت تعیین شده در ۴۲ روز معاملاتی در بازار سرمایه با ثبت افت حدود ۳۹ درصدی از مبلغ ۱۳ هزار و ۷۲۰ ریال به هشت هزار و ۳۱۰ ریال کاهش یافته است. این در حالی است که، قیمت نماد اصلی یعنی شرکت پتروشیمی فن آوران در دوره مذکور با تغییر اندک از محدوده قیمتی ۱۳ هزار و ۱۹۰ ریال به ۱۲ هزار و ۹۰۰ ریال رسیده است.

افت ۳۹ درصدی قیمت "شفنح" در ۴۲ روز معاملاتی

علاوه بر این، ارزش معاملات بیش از یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون سهم "شفنح" در ۲۳۳ هزار و ۱۹۱ دفعه معامله بالغ بر ۲۰ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال ثبت شده است و میانگین ارزش روز آن حدود ۳۸۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

افت ۳۹ درصدی قیمت "شفنح" در ۴۲ روز معاملاتی

گفتنی است، پس از اتمام مهلت استفاده از حق تقدم‌های ناشی از انجام برنامه افزایش سرمایه، حق تقدم‌های استفاده نشده به دستور مدیران شرکت فروخته خواهد شد و مبالغ حاصل از آن پس از کسر بهای تمام شده به حساب سهامدارانی که از حق تقدم خود استفاده نکرده‌اند، واریز خواهد شد.

در پایان این گزارش می‌افزاید، مقرر شده است تا برنامه افزایش سرمایه ۳.۱۵۸ درصدی "شفن" تا قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسد.

کد خبر 448407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =