صدای بورس - وحید بلالی؛ ریل سیر کوثر یا همان نماد حسیر یکی از نمادهای حمل و نقلی بازار سرمایه است که با اجرای برجام میتواند متحول شود. eps و نسبت pبهe این نماد تعریفی ندارد اما این نماد با احیای برجام میتواند سودسازی چندین برابری را نسبت به قبل تجربه کند اما با شرایط فعلی نیز ضررده نبوده و توانسته eps ۱۰۰ ریال را محقق کند.
درآمد "حسیر" حاصل از جابجایی مسافر است که تا تاریخ ۱۹۲ ماه این قرارداد را سپری کرده و هنوز از قرارداد ۱۶۸ مانده است و این درآمد که کم ریسک و همیشگی بوده همچنان ادامه دارد، با از بین رفتن کرونا و شدت گرفتن جابجایی ها و احیای برجام و توسعه خطوط ریلی در دولت سیزدهم این نماد بیشترین بهره را در سال های پیشرو خواهد برد.
حسیر در تایم فریم ماهانه بعد از ریزش های مکرر بیش از ۷۰ درصدی حال به یک حمایت قوی برخورد کرده و چند هفته ای مثبت شده است، نکته مثبت این است که حسیر از کانال نزولی بلند مدت خود خارج شده است.
حسیر در تایم فریم روزانه وارد ابرکومو شده و محدوده هایی سرشار از مقاومت را در بر دارد.
حسیر در اندیکاتور rsi روزانه هم مقاومتی در پیش دارد که اگر بتواند وارد محدوده ۷۰ بشود عملا وارد فاز پرتقاضا شده که مدت ها نتواسته حتی به آن نزدیک شود.
۶۶ درصد سهامداران عمده حقوقی و ۹ درصد مابقی حقیقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز سه شنبه عبارت است از:
در محدوده مثبت
- خرید حقیقی: ۲.۲ M سهم
- سرانه: ۱۷ میلیون تومان
- فروش حقیقی: ۲.۲ M سهم
- سرانه: ۱۹ میلیون تومان
- خرید حقوقی: ۱۳۰ هزار سهم
- فروش حقوقی: ۱۱۱ هزار سهم
در صف خرید
- خرید حقیقی: ۸۶۲ هزار سهم
- سرانه: ۳۹ میلیون تومان
- فروش حقیقی: ۶۸۲ هزار سهم
- سرانه: ۲۲ میلیون تومان
- فروش حقوقی: ۱۸۰ هزار سهم
حسیر متعلق به شرکت توسعه طلوع تجارت خلیج فارس بوده که هلدینگ توسعه طلوع تجارت خلیج فارس از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. فعالیت های زیر مجموعه این هلدینگ شامل حمل و نقل ریلی بار و مسافر،صادرات خشکتر، سرمایه گذاری در بازارسرمایه است.استراتژی این شرکت در زمینه سرمایه گذاری،تشکیل سبدی از سرمایه گذاری در کسب و کارهای مختلف به جهت توزیع ریسک و استفاده بهینه از فرصت ها ست. برجام بهترین فرصت برای توسعه این شرکت به ویژه در امر بین المللی است.
نظر شما