افزایش تعداد شرکت‌های بورسی جهان

فدراسیون بورس‌های جهان در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های عضو این نهاد خبر داد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ بر پایه اعلام فدراسیون بورس‌های جهان، در پایان سه ماه نخست ۲۰۲۲ تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های جهان به ۵۸ هزار و ۲۰۰ شرکت رسید. این رقم نسبت به فصل پایانی سال ۲۰۲۱ به میزان ۰.۲ درصد و در مقایسه با سه ماه نخست ۲۰۲۱ به میزان ۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. البته با احتساب آخرین آمارها (۲۴ می ۲۰۲۲- سوم خرداد ۱۴۰۱) در حال حاضر تعداد شرکت‌های بورسی جهان به ۵۹ هزار و ۴۰۰ شرکت و ارزش بازار آنها به حدود ۱۲۳ هزار میلیارد دلار رسیده است.

در تقسیم‌بندی منطقه‌ای، آمریکا (آمریکای شمالی و جنوبی) ۲۰ درصد، منطقه APAC (آسیا و اقیانوسیه) ۵۵ درصد و منطقه EMEA (اروپا- خاورمیانه- آفریقا) ۲۵ درصد شرکت‌های بورسی جهان را در خود جای داده‌اند.

نمودار زیر تعداد شرکت‌های بورسی جهان در این سه منطقه را در فاصله بین ژانویه ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

افزایش تعداد شرکت‌های بورسی جهان

بیشترین افزایش فصلی در پایان سه ماه نخست ۲۰۲۲ با ۱.۳ درصد مربوط به منطقه آمریکا بود. در این مدت دو منطقه APAC و EMEA با کاهش ۰.۱ درصدی تعداد شرکت‌های بورسی روبه‌رو شدند. با این حال در مقایسه با سه ماه نخست ۲۰۲۱ تمامی مناطق شاهد افزایش تعداد شرکت‌های پذیرفته شده بودند: منطقه آمریکا ۹.۲ درصد، APAC ۰.۰۱ درصد، منطقه EMEA ۳.۱ درصد.

در جدول زیر بورس‌های برتر از نظر افزایش تعداد شرکت‌های پذیرفته شده (به صورت درصد نشان داده شده است) در فاصله بین مارس ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند.

افزایش تعداد شرکت‌های بورسی جهان

کد خبر 452313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =