۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
افزایش سرمایه «برکت» در راه است

مدیر امور بودجه و مجامع و نظارت بر شرکت‌های گروه دارویی برکت درباره جزییات افزایش سرمایه شرکت توضیح داد.

صدای بورس - میثم قریشی؛ علی فلاح‌پور گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در هیأت مدیره مصوب شده اما کارشناسی آن یکی دو ماه زمان می‌برد تا تجدید ارزیابی شرکت های زیرمجموعه انجام شود. اختلاف ارزش دفتری و کارشناسی را می‌توانیم به عنوان مازاد تجدید ارزیابی اعمال کنیم اما میزان مازاد تجدید هنوز مشخص نیست چون هنوز کارشناسی انجام نشده است. میزان افزایش سرمایه هم زیاد است چون مجموعه دارایی‌های شرکت نزدیک ۵۰ سال قدمت دارد.

چرا تا به حال تجدید ارزیابی انجام نداده‌اید؟

فلاح‌پور بیان کرد: وقتی تجدید ارزیابی انجام می‌دهیم، مجبور می‌شویم هر چند سال یک بار دارایی‌ها را به روز کنیم و این مسأله بار مالیاتی زیادی به شرکت‌ها تحمیل می‌کند. درست است که یک سال معافیت مالیاتی داده می‌شود ولی بعد از آن با توجه به افزایش ارزش دارایی‌ها، سنگینی مالیات فشار زیادی به شرکت‌ها وارد می‌کند و ایراد دیگر تجدید ارزیابی این است که کل نسبت‌های ترازنامه‌ای به هم می‌ریزد و قابلیت مقایسه از بین می‌رود.


بیشتر بخوانید: خبر جدید در مورد قیمت نان


دو سال پیش وقتی بازار خوب بود، افزایش سرمایه پخش البرز شروع و اطلاعیه آن در سایت کدال بارگذاری شده بود. سایر شرکت‌ها مثل تولید دارو و ایران دارو هم در انتظار افزایش سرمایه بودند اما با ورود به شرایط سخت بازار دیگر توجیهی برای انجام افزایش سرمایه نبود چون در صورتی که روند افزایش سرمایه را شروع می‌کردیم _با توجه به خروج هیجانی سرمایه از بورس_ فقط باعث ضرر بیشتر سهامدار و شرکت می‌شد. اما در حال حاضر با توجه به پیش‌بینی‌های مثبت از بازار در یک سال پیش‌رو، افزایش سرمایه شرکت‌ها را به نوبت انجام می‌دهیم تا در نهایت به هلدینگ‌ها برسیم.

افزایش سرمایه از کدام زیرمجموعه شرکت شروع می‌شود؟

مدیر امور بودجه و مجامع گروه دارویی برکت افزود: این روند اول از گروه دارویی برکت شروع می‌شود. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در سه شرکت برکت، البرز و سبحان و زیرمجموعه آنها به تصویب هیأت مدیره رسیده است که به مرور اجرا می‌شود.

کد خبر 452953

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • میزان انهدام دارو حدود ٣٩ درصد افزایش یافت

    میزان انهدام دارو حدود ٣٩ درصد افزایش یافت

    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: بیشترین کالاهای انهدام شده و قسمت اعظم کالاهایی که آنجا می‌شوند مواد غذایی، مواد آرایشی و دارو هستند. در بحث دارو سازمان غذا و دارو تحت هیچ شرایطی مجوز بازتوزیعی و واگذاری دارو را حتی به صورت رایگان نمی‌دهد و قرار بر این شده که از این پس دارو پس از کشف به طور مستقیم به وزارت بهداشت تحویل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =