انتقاد نماینده مجلس از بی توجهی بانک ها به وام ازدواج

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: در بعضی از قسمت‌ها مانند قانون جمعیت و خانواده و وام زوج‌های جوان از سوی بانک‌ها کم‌کاری شده است.

به گزارش صدای بورس، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: به دلیل حمایت از تولید داخل و با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و کلی نظام، باید برای جایگزینی ماشین آلات معدنی فرسوده از تولیدات شرکت های داخل کشور استفاده کنیم، اما گاهی اوقات اساسا یا فناوری به مرحله مورد نظر نرسیده و یا تولید به مقدار انبوه انجام نمی شود و در این حالت تولید پاسخگوی میزان مصرف و نیازها نیست.

وی افزود: باید با آزاد کردن واردات ماشین‌آلات معدنی از تعطیلی صنایع و معادن جلوگیری کنیم؛ در قانون بودجه به واردات خودروهای دسته دوم معدنی مجوز دادیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: باید با حمایت از تولید داخل، مقدار کسری ماشین آلات را با واردات جبران خواهیم کرد؛ در زمینه ماشین آلات معدنی دچار غفلت تاریخی هستیم و باید جبران کنیم.

وی گفت‌: نقدینگی و اعتباراتی که صنایع و معادن برای انجام کار باید داشته باشند از ضروریات است، مسائلی مانند تورم و قیمت دلار بخش خصوصی و مخصوصا معادن و صنایع کوچک را با مشکل نقدینگی مواجه کرده است، دولت در سیاست هایی که در قالب قانون بوجه دیده شده باید حمایت های لازم را انجام دهد و این نقدینگی را تأمین کند.

به گزارش فارس، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: تکالیف بانک ها در خصوص نقدینگی روشن است، هر چند در بعضی از قسمت ها مانند قانون جمعیت و خانواده و وام زوج های جوان و....کم کاری های صورت گرفته، اما دولت باید با نظارت و جدیت این مسئله را دنبال کند تا نقدینگی لازم در قالب تسهیلات اشتغالزایی‌ای که در بودجه پیش بینی شده است، در اختیار واحدهای صنعتی و معدنی قرار دهد.

کد خبر 457691

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چشم‌انداز اقتصاد ایران با استراتژی دستور

    چشم‌انداز اقتصاد ایران با استراتژی دستور

    در یک سال گذشته همه ارکان اقتصاد ایران از دستورات پرتعداد رئیسی بی‌ نصیب نبوده. اما تاثیر این دستورات بر این بخش ها و اقتصاد کشور چگونه بوده است؟

  • ریزش قیمت خودروهای داخلی + جدول

    ریزش قیمت خودروهای داخلی + جدول

    پرونده بازار خودرو در آخرین هفته مردادماه 1401 با ریزش یک تا هفت میلیونی قیمت بسته شد؛ ریزشی که شامل تمام خودروهای ارزیابی شده سایپا و پرتیراژهای ایران خودرو می شود.

  • جزئیات تغییرات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی

    جزئیات تغییرات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی

    با توجه به تغییرات انجام شده در طرح اصلاح قانون بانک مرکزی عزل و نصب رییس کل بانک مرکزی همچنان توسط رییس جمهور انجام می شود اما در حوزه کنترل نقدینگی بانک مرکزی برای پرداخت تنخواه و خرید ارز دولت اختیار خواهد داشت.

  • چقدر احتمال دارد دلار زیر ۲۵ برود؟

    چقدر احتمال دارد دلار زیر ۲۵ برود؟

    شاخص بازدهی هفتگی اسکناس آمریکایی در هفته سوم مرداد ماه به رکورد نیمسال اخیر خود نزدیک شد.

  • پرداخت وام بدون ضامن چه شرایطی دارد؟

    پرداخت وام بدون ضامن چه شرایطی دارد؟

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سازمان‌های زیادی برای تکمیل پایگاه داده اعتبارسنجی باید با بانک مرکزی همکاری کنند.

  • آمار وام‌های کلان بانک ملی به زودی منتشر می‌شود

    آمار وام‌های کلان بانک ملی به زودی منتشر می‌شود

    ​رئیس کل بانک مرکزی همچنین از برخورد با بانک‌هایی که بیش از حد به اشخاص مرتبط خود وام داده‌اند، خبر داد و گفت: بانک‌های متخلف به هیأت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.

  • خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج

    خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد به ۵۹۵ هزار متقاضی از ابتدای سال گفت: تسهیلات ازدواج تمام کسانی که ثبت نام وام در بانکهای دولتی انجام داده اند و پرونده آنها تکمیل شده، در هفته دولت پرداخت خواهد شد.

  • جزئیات واردات خودرو در مقابل صادرات فرش

    جزئیات واردات خودرو در مقابل صادرات فرش

    رئیس مرکز ملی فرش ایران ضمن اشاره به اینکه فرشی که گفته شده از طلا بوده و به پوتین هدیه دادیم در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و خواهید دید که از ابریشم بوده، در مورد واردات خودرو در مقابل صادرات گفت: افرادی که ۷۰ میلیون دلار صادرات فرش داشته باشند، می‌توانند در مقابل آن خودرو وارد کنند.

  • افزایش پرداخت وام‌های خرد دستاورد نیست

    افزایش پرداخت وام‌های خرد دستاورد نیست

    یک کارشناس اقتصادی بررسی می‌کند که آیا افزایش پرداخت وام‌های خرد، دستاورد دولت سیزدهم محسوب می‌شود یا می‌تواند عواقب مخربی داشته باشد؟

  • اختلاف ۱۵ درصدی اولین عرضه های خودرو در بورس کالا با بازار

    اختلاف ۱۵ درصدی اولین عرضه های خودرو در بورس کالا با بازار

    مدیر نظارت بر عملیات بورس کالا از جریمه هایی گفته که در صورت عدم ایفای تعهدات از تولیدکننده دریافت می شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد/ جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد/ جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =