مقصد خودرو در هفته پیش رو کجاست؟

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران اظهار داشت: در روزهای اخیر کاهش قیمت تقریباً در تمام تولیدات داخلی رخ داده است؛ مثلا پراید ۴ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ شش میلیون تومان افت قیمت داشت. در مجموع هر خودرویی به نسبت قیمت خود، با درصدی کاهش روبرو بوده است.

به گزارش صدای بورس، اسد کرمی ، در خصوص وضعیت حاکم بر بازار خودرو گفت: در هفته‌های اخیر چند محصول سایپا مانند کوییک و شاهین بدون قرعه‌کشی به مردم عرضه و باعث افت تقاضا و ریزش تقریباً ۵-۶ میلیون تومانی قیمت شد.

وی ادامه داد: اما در بازار خودروهای خارجی تغییری بوجود نیامده و اگر این روند ادامه داشته باشد و شرکت‌ها به طور مرتب بتوانند پاسخ‌گوی نیازهای مردم باشند، بدون این که دلیلی وجود داشته باشد، افت قیمت را خواهیم داشت و بازار رونق بهتری پیدا می‌کند. اما در حال حاضر هیچ چیز معلوم نیست و در نتیجه بازار خودرو در رکود است.

وی با اشاره به رکود بازار گفت: اگر واردات خودرو افزایش یابد، بازار از این وضعیت خارج خواهد شد و الان مردم واقعا نمی‌‎دانند چه کنند و با بعضی صحبت‌ها نیز بازار دچار رکود می‌شود. مثلا مردم درباره قرعه کشی نمی‌دانند که شرکت کنند یا برای خودروهای وارداتی صبر کنند، بنابراین وقتی واردات آزاد باشد مردم هم جنب و جوش کمتری داشته و بازار نیز روال عادی پیدا می‌کند و در واقع ما خودمان بازار را بی‌ثبات می‌کنیم.

وی در خصوص کاهش قیمت خودروهای داخلی گفت: اگر مردم دسترسی آسانی به خودروها داشته باشند، خودبخود بازار می‌شکند؛ بعنوان مثال برای پیدا کردن خودروی ۲۰۶ باید به ۱۰ نمایشگاه که پروانه‌دار هستند مراجعه کرد، حال آنکه فردی ۲۰ تا ۵۰ دستگاه را دپو کرده و قیمت دلبخواهی بر آن اعلام می‌کند.


بیشتر بخوانید: کدام خودروها دیگر قرعه کشی نمی شوند


کرمی در ارتباط با جزئیات کاهش قیمت خودروها گفت: در روزهای اخیر کاهش قیمت تقریباً در تمام تولیدات داخلی رخ داده است؛ مثلا پراید ۴ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ شش میلیون تومان افت قیمت داشت. در مجموع هر خودرویی به نسبت قیمت خود، با درصدی کاهش روبرو بوده است.

وی در خصوص واردات خودروهای خارجی گفت: از سال ۱۴۰۰ و اسفندماه این سال، خبرهای خوشی شنیده و گفته شد که واردات در حال انجام است. البته بعدا شورای نگهبان مخالفت‌هایی کرد و در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که این موضوع در حدود ۷ ماه اخیر به نوعی بلاتکلیفی در بازار بوجود آورده است زیرا وضعیت واردات خودرو مشخص نیست و اگر امروز خودروی ۳ میلیاردی مثل سانتافه را خریداری کنند، پس از آزادسازی ۱.۵ میلیارد تومان می‌شود. از همین روی دست مردم در خرید و فروش بسته است و ۱۰ درصد از مردم بدلیل همین شایعات خرید نمی‌کنند و دست به عصا حرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، وی در خصوص توان رقابت خودروهای داخلی و سلیقه مصرف کنندگان گفت: مردم در حال حاضر به دنبال کیفیت نیستند ولی اگر تعدادی خودرو ژاپنی و کره‌ای وارد و کیفیت آن در نظر گرفته شود، مردم خود را به آب و آتش می‌زنند که خودروی باکیفیت سوار شوند چون من مصرف کننده سعی می‌کنم مسافرت خانواده‌ام را حداقل تضمین کنم. در مجموع اگر واردات آزاد شود، تقاضای ۱۰۰ درصدی کنونی تولیدات داخلی به ۵۰ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 457965

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نیش ترمز در سرازیری قیمت خودرو

    نیش ترمز در سرازیری قیمت خودرو

    در حالی که از اواخر هفته گذشته قیمت خودرو در سراشیب کاهش قرار گرفته و شیب آن در دو روز ابتدای این هفته تند شده بود، امروز روند کاهش قیمت خودرو متوقف شد.

  • شرایط خرید خودرو در بورس کالا ابلاغ شد

    شرایط خرید خودرو در بورس کالا ابلاغ شد

    بورس کالا در اطلاعیه ای شرایط خرید خودرو را اعلام کرد؛ براساس این اطلاعیه ثبت سفارش تا اطلاع ثانوی از زمان تایید عرضه تا ساعت ۱۷ روز قبل از عرضه بوده و هر کد بورسی صرفا امکان خرید یک خودرو سواری از بورس کالا را دارد.

  • مجلس موافق عرضه خودرو در بورس است

    مجلس موافق عرضه خودرو در بورس است

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه خودرو در بورس موجب توقف زیان‌دهی خودروسازان و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی می‌شود و بر فروش در سامانه یکپارچه وزارت صمت برتری دارد.

  • میانبر جاده مخصوص به طالقانی

    میانبر جاده مخصوص به طالقانی

    ارزش گذاری سهام ایران خودرو و سایپا انجام شده و اعلام جزئیات آن به خود شرکت ها وابسته است. قرار شده تا برای جلوگیری از استقراض این دو مجموعه برای تأمین مالی و خصوصی سازی آن ها، آن بخش از سهام این دو شرکت که به صورت خودسهامداری در اختیار خودشان است واگذار شود. ایران خودرو نیز قرار است تا با عرضه دو خودرو جدید به بورس کالا اضافه شود.

  • ۸ هزار اتوبوس زائران اربعین را جابجا می کند/یک تریلیون تومان بودجه نوسازی جاده های مرزی

    ۸ هزار اتوبوس زائران اربعین را جابجا می کند/یک تریلیون تومان بودجه نوسازی جاده های مرزی

    به گفته رئیس سازمان راهداری، ۸ هزار دستگاه اتوبوس در اربعین مسافران را جابجا می کنند و برای بهسازی و نوسازی جاده های منتهی به مرز و پایانه ها و ... هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • چهار صنعت بورسی در معرض آسیب جدی

    چهار صنعت بورسی در معرض آسیب جدی

    عضو هیأت مدیره کارگزاری بانک کارآفرین گفت: چهار صنعت خودرو، تایر، روغن موتور و غذایی مخصوصا روغنی‌ها به شدت تحت تأثیر منفی قیمت‌گذاری دستوری بوده و این موضوع باعث از بین رفتن آنها می‌شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • این صاحبخانه ها ۱۰.۵ تریلیون تومان مالیات بدهکارند

    این صاحبخانه ها ۱۰.۵ تریلیون تومان مالیات بدهکارند

    رییس کل سازمان مالیاتی کشور از رشد ۶۵ درصدی درآمدهای مالیاتی تا پایان تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تا پایان تیرماه اطلاعات ۵۲۰ هزار خانه خالی از وزارت راه و شهرسازی دریافت ‌شد که مبلغ مالیات آنها ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

  • افزایش ۲۰۰ میلیونی هایما/ پاسخ ایران‌خودرو به افزایش قیمت چیست؟

    افزایش ۲۰۰ میلیونی هایما/ پاسخ ایران‌خودرو به افزایش قیمت چیست؟

    ایران خودرو در اقدامی غیرمنتظره ۲۰۰ میلیون قیمت هایما را افزایش داد. این اقدام ایران خودرو با واکنش بسیاری از متقاضیان مواجه شد. علت این افزایش قیمت چه بود؟ ایران‌خودرو چه پاسخی داد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =