۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
ساخت غذاهای تقلبی در ژاپن

در سرتاسر ژاپن ویترین بسیاری از رستوران‌ها تولیدات پلاستیکی فوق العاده‌ای از ظروف شبیه غذا را به نمایش می‌گذارند که مشتریان می‌توانند شکل واقعی آن را در منوی خود پیدا کنند.

به گزارش صدای بورس- در توکیو نمایشگاهی منحصر به فرد خلاقیت‌های دست ساز عجیب و شگفت‌انگیز صنعتگران غذای جعلی ژاپنی را به نمایش می‌گذارد. از برج کج پیزا گرفته تا اژدهای رنگارنگی که از میوه اژدها بیرون می‌آید این نمایشگاه قصد دارد خلاقیت تولید مواد غذایی پلاستیکی را که در ژاپن با نام «سامپورو» شناخته می‌شود به نمایش بگذارد.

در سرتاسر ژاپن ویترین بسیاری از رستوران‌ها تولیدات پلاستیکی فوق العاده‌ای از ظروف شبیه غذا را به نمایش می‌گذارند که مشتریان می‌توانند شکل واقعی آن را در منوی خود پیدا کنند.

سامپورو که در فرهنگ آشپزی ژاپنی تبدیل به یک هنر واقعی شده نزدیک به صد سال مورد استفاده قرار گرفته است.

در این نمایشگاه در مجموع ۶۰ مدل غذا به نمایش گذاشته شده است که همگی توسط متخصصان گروه «ایوازاکی» سازنده پیشرو ژاپنی سامپورو طراحی شده اند.

«شینیچیرو هاتاسا» هنرمند ۵۷ساله مواد غذایی پلاستیکی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «به طور معمول ما باید از دستورات مشتریان پیروی کنیم. ما نظرات آنان را هنگام ساخت اقلام مورد توجه قرار می‌دهیم اما زمانی که رویای طرح‌های سرگرم کننده را می‌بینید نحوه پایان آن کاملا به شما بستگی دارد».

هاتاسا برای شرکت در نمایشگاه یک ذرت درست کرد که به آرامی در ساحل آفتاب می‌گرفت. دیگر ساخته‌های به نمایش گذاشته شده عبارتند از میگوی سرخ شده با چهار پای نان دار که مانند ببر روی کوهی از کلم خرد شده پرسه می‌زند و هم چنین یک کاسه اسپاگتی که زیر یک بطری شناور سس کچاپ نشسته است.

غذاهای تقلبی در ژاپن

غذای تقلبی چگونه ساخته می‌شود؟

در کارخانه ایوازاکی در یوکوهاما در نزدیکی توکیو صنعتگران ابتدا قالب‌های سیلیکونی مواد را از غذاهای واقعی پخته شده توسط مشتریان رستوران این شرکت می‌گیرند.

به گزارش فرارو به نقل از یورونیوز،سپس کار پر دردسر رنگ‌آمیزی و برس کشیدن نمونه‌ها را آغاز می‌کنند تا حد امکان واقعی به نظر برسند از قطرات رطوبت روی یک لیوان سرد گرفته تا کبودی‌های ظریف روی سطح میوه. غذای تقلبی یک بازار چند میلیون دلاری در ژاپن است اما تولید سامپورو تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته چرا که باعث کاهش مشتریان رستوران‌ها شده است. سازندگان سامپورو امیدوارند به زودی گردشگران بیش‌تری برای رونق صنعت رستوران داری اجازه ورود به ژاپن را پیدا کنند.

ساخت غذاهای تقلبی در ژاپن

کد خبر 458050

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • گسترش بازارهای فجر انرژی به صنعت دارو

    با اتکا به ظرفیت‌های مازاد صورت می‌گیرد: 

    گسترش بازارهای فجر انرژی به صنعت دارو

    رئیس بازرگانی شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۲ گفت: بفجر در جهت تکمیل ظرفیت‌های جذب نشده و مازاد محصولات خود، برای حضور در بازارهای خارج از منطقه ویژه تلاش می‌کند. 

  • لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

    شاخص کل روز گذشته با رشد ۶ هزار و ۹۸۳ واحدی به ۱ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۷۴ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۵ هزار و ۲۸ واحدی به ۴۰۲ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. نمادهای «فملی»، «نوری»، «حکشتی»، «شستا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فارس»، «فولاد»، «کگل» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. اغلب کارشناسان عقیده دارند که بازار سرمایه این روزها در وضعیت ابهام قرار دارد و به واسطه همین ابهام سهامداران نمی‌توانند تصمیم بگیرند یا معامله درستی داشته باشند. بورس در انتظار خبری درست و موثق از مذاکرات برجام است و تا زمانی که یک نتیجه مشخص وجود نداشته وضعیت فعلی ادامه دارد. چنانچه اخبار خوبی نسبت به روند مذاکرات برجام منتشر شود قطعا وضعیت بهتر خواهد شد در غیر این صورت بلاتکلیفی در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد داشت.

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه یک شهریور ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه یک شهریور ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افت ۵ هزار و ۴۰۹ واحدی به ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۹۶ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۷۷۴ واحدی به ۳۹۷ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. نمادهای «کگل»، «فولاد»، «کچاد»، «وبملت»، «شپنا» و «فارس» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «خودرو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. بازار سرمایه در روزهای اخیر با یک روند نوسانی رو به پایین رو به رو بوده است. همچنین ارزش معاملات دوباره وضعیت کاهشی داشته و انتظار می رود که بازار برای روزهای آینده دست کم در این وضعیت باقی بماند تا اخبار و یا تحولات خاصی بتواند یک جهت تازه‌ای را به معاملات بدهد.

  • اگر این علائم را در دهان خود دارید، بیمارید!

    اگر این علائم را در دهان خود دارید، بیمارید!

    دهان شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد سلامت شما بگوید، از جمله علائم اولیه سرطان و کمبود ویتامین.

  • چهار صنعت بورسی در معرض آسیب جدی

    چهار صنعت بورسی در معرض آسیب جدی

    عضو هیأت مدیره کارگزاری بانک کارآفرین گفت: چهار صنعت خودرو، تایر، روغن موتور و غذایی مخصوصا روغنی‌ها به شدت تحت تأثیر منفی قیمت‌گذاری دستوری بوده و این موضوع باعث از بین رفتن آنها می‌شود.

  • لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افت ۸ هزار و ۹۲۰ واحدی به ۱ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت ۸۸۸ واحدی به ۳۹۶ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «فارس»، «کچاد»، «کگل»، «وامید»، «فخوز» و «و معادن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اتفاقات همچون طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای، شناسایی سود سهامداران خودرویی و کاهش شدید قیمت دلار به زیر مرز ۲۸ هزار تومان (و همزمان با آن نگرانی از اثرگذاری این کاهش نرخ بر دلار نیمایی)، می‌تواند به افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار دامن بزند. از طرفی ارزش معاملات بازار سرمایه که یک فاکتور و رشد آن نشانه ای از رشد بازار سرمایه است؛ چنگی به دل نمی زند! ازاین رو چنانچه خبر خاصی منتشر نشود؛ می توان وضعیت بازار بورس امروز را متعادل و مشابه روز گذشته پیش بینی کرد.

  • نان جهان سنگ می شود!

    نان جهان سنگ می شود!

    نارندا مودی نخست وزیر هند پس از حمله روسیه به اوکراین جسورانه اعلام کرد که کشورش آماده تأمین غذای جهان است ولی در کمتر از چهار ماه بعد اعلام شد که دولت باید واردات گندم را در نظر بگیرد.

  • ۷ علامت قند خون بالا 

    ۷ علامت قند خون بالا 

     دیابت یک بیماری مزمن است که بر نحوه پردازش و استفاده بدن از گلوکز از غذایی که می‌خورید تأثیر می‌گذارد. در برخی موارد این بیماری رخ می‌دهد که لوزالمعده قادر به تولید انسولین کافی نباشد یا زمانی که بدن نتواند به طور موثر از انسولین تولید شده استفاده کند.

  • صنعت ایران به کدام سمت پیش می‌رود؟

    صنعت ایران به کدام سمت پیش می‌رود؟

    با توجه به رکود جهانی و اجرای سیاست انقباض پولی توسط بانک مرکزی، صنایع کشور در شرایط بحرانی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =