لبخند هم بورسی شد/ صندوقی بدون ریسک وارد می‌شود

لبخند فارابی، حاشیه امن بورس برای کسانی است که به دریافت سود مطمئن، بدون مالیات و کاهش ریسک پرتفوی اهمیت می‌دهند.

صدای بورس - میثم قریشی؛ دوشنبه، هفتم شهریور ۱۴۰۱ صندوق سرمایه‌گذاری لبخند فارابی پذیره‌نویسی می‌شود. لبخند از جمله صندوق‌های قابل‌معامله بوده و مدیریت آن را شرکت سبدگردان فارابی که از زیرمجموعه‌های گروه مالی فارابی است، به عهده دارد. شرکت سبدگردان فارابی پیش از این مدیریت چهار صندوق سرمایه‌گذاری یکم اکسیر(سهامی)، دوم اکسیر فارابی(درآمد ثابت)، صندوق قابل معامله سلام(سهامی) و صندوق بازارگردان امید فارابی را بر عهده داشته است.

رحمان بابازاده، موسس گروه مالی فارابی گفت: صندوق سرمایه‌گذاری جدید شرکت سبدگردان فارابی با نماد "لبخند" در فهرست صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله فرابورس ایران پذیرفته شده است. مزیت بزرگ سرمایه‌گذاری در این صندوق، کسب بازدهی بالاتر از سود بانکی و بدون ریسک است.

وی افزود: سود حاصل از سرمایه‌گذاری و خرید و فروش واحدهای صندوق درآمد ثابت "لبخند" برای تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی معاف از مالیات است. امکان خرید و فروش واحدها یا سرمایه‌گذاری در این صندوق نیز به راحتی و از طریق سامانه‌های معاملات آنلاین همه کارگزاری‌ها، امکان‌پذیر است. در کنار این مزایا باید به نقدشوندگی بالای این صندوق نیز اشاره کرد که سرمایه‌گذار می‌تواند به‌راحتی و در هر زمانی دارایی خود را به وجه نقد تبدیل کند.


بیشتر بخوانید: خبرهای خوبی از افزایش ذخایر سنگ آهن در راه است


بابازاده تصریح کرد: این صندوق بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افرادی است که قصد کسب بازدهی مطمئن، بدون ریسک و بالاتر از سود بانکی را دارند. بیشتر دارایی این صندوق‌ در سپرده‌های بانکی و اوراق درآمد ثابت بورسی سرمایه‌گذاری می‌شود؛ بنابراین صندوق‌ «لبخند» جزء گزینه‌های بدون ریسک برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. خرید و فروش واحدهای این صندوق معاف از مالیات بوده و کارمزد معاملاتی آن نیز نسبت به کارمزد خرید و فروش مستقیم سهام بسیار ناچیز است.

موسس گروه مالی فارابی تاکید کرد: با استفاده از ابزارهای کنترل ریسک مثل استفاده از اختیار معاملات بر مشکل جدی نوسانات قیمتی اوراق با درآمد ثابت غلبه کردیم و می‌توان گفت ریسک صندوق سرمایه‌گذاری لبخند نزدیک به صفر است. لبخند فارابی، حاشیه امن بورس برای کسانی است که به دریافت سود مطمئن، بدون مالیات و کاهش ریسک پرتفوی اهمیت می‌دهند.

کد خبر 458282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =