۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
زیان خودروسازان به ۱۱۷ همت رسید!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان راهکار ایجاد شفافیت، توقف زیان‌دهی تولیدکننده و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی تاکید کرد. به گفته او عرضه خودرو در بورس کالا مناسبترین راهکار برای رهایی خودروسازان از سایه دخالت دولت است.

گزارش صدای بورس، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر عرضه در بورس کالا به عنوان راهکار ایجاد شفافیت، توقف زیان‌دهی و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی تاکید کرد.

کوچکی‌نژاد گفت: با توجه به زیان ۱۱۷ هزار میلیارد تومانی خودروسازان که ناشی‌ از سیاست‌های نادرست دولتی است، عرضه محصولات آنها در بورس کالا می‌تواند موجب توقف‌ زیان‌دهی در این صنعت شود.

وی اظهار کرد: ماحصل دخالت‌های بیش‌ از حد دولت و سیاست‌های مبتنی‌ بر قیمت‌گذاری دستوری که همچنان بر صنعت خودرو کشور سایه انداخته، زیان ۱۱۷ هزار میلیارد تومانی خودروسازان بوده که به یک مسئله بغرنج در کشور و شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده و به تامین رفاه مصرف‌کنندگان نیز نینجامیده است.

به گزارش سنا کوچکی‌نژاد کشف قیمت واقعی خودرو در بورس کالا را مناسب‌ترین راهکار برای رهایی خودروسازان از سایه دخالت دولت و توقف زیان‌دهی این شرکت‌ها اعلام کرد و افزود: عرضه خودرو در بورس کالا موجب شفافیت، خروج خودروسازان از زیان و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی است.

کد خبر 458540

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عرضه خودرو در بورس کالا، یک تیر و سه نشان

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

    عرضه خودرو در بورس کالا، یک تیر و سه نشان

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید می‌کند با عرضه خودرو در بورس کالا مابه‌التفاوت قیمتی که قبلا به رانت‌باز تعلق می‌گرفت، اکنون به تولیدکننده و سهامدار تعلق می‌گیرد. همچنین از دید مجید عشقی با عرضه خودرو در بورس کالا که تحول بسیار بزرگی بود، منتفع اصلی، مصرف کننده نهایی خواهد بود

  • قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • جزئیات عرضه هایما در بورس کالا

    جزئیات عرضه هایما در بورس کالا

    روند عرضه خودرو در بورس کالا ادامه دارد و در این راستا امروز ۵۰۰ دستگاه هایما SV در بستر این بازار عرضه خواهد شد.

  • قیمت خودروهای سایپا /جدول

    قیمت خودروهای سایپا /جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • ایجاد تعامل مثبت با وزارت صمت برای ورود خودروهای بیشتر به بورس

    ایجاد تعامل مثبت با وزارت صمت برای ورود خودروهای بیشتر به بورس

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به وجود تعامل مثبت سازمان بورس با وزارت صمت برای ورود خودروهای بیشتر به بورس اشاره کرد و گفت: اکنون به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی صنعت خودرو کشور هستیم.

  • از کاهش ۴۷ میلیونی تا افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو

    از کاهش ۴۷ میلیونی تا افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو

    بررسی روند قیمت انواع خودروهای پرتیراژ در طول حدوداً یک ماه اخیر در بازار نشان می‌دهد، قیمت اکثریت خودروها بطور متوسط چهار تا شش میلیون تومان کاهش داشته‌ است؛ البته کاهش یک میلیون تومانی (دنا معمولی) و حتی ۴۷ میلیون تومانی (پژو ۲۰۷ اتوماتیک) هم دیده می‌شود؛ اما در این بین خودرو هایما S7 توربوپلاس ۲۵ میلیون تومان گران‌تر شده و تیبا سایپا هم کمی افزایش قیمت داشته است.

  • شرایط خرید خودرو در بورس کالا ابلاغ شد

    شرایط خرید خودرو در بورس کالا ابلاغ شد

    بورس کالا در اطلاعیه ای شرایط خرید خودرو را اعلام کرد؛ براساس این اطلاعیه ثبت سفارش تا اطلاع ثانوی از زمان تایید عرضه تا ساعت ۱۷ روز قبل از عرضه بوده و هر کد بورسی صرفا امکان خرید یک خودرو سواری از بورس کالا را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =