آب پاکی تامین اجتماعی روی دست بازنشستگان

رئیس بخش ارتباط با رسانه سازمان تامین اجتماعی گفت: برای تامین اعتبار پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند منابع عظیمی هستیم که تامین آن دشوار است. گفته می شود معوقات یکجا پرداخت نمی شود.

به گزارش صدای بورس،مابه‌التفاوت پنج ماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکنون پرداخت نشده بازنشستگان خواستار پرداخت یکجای مطالبات خود هستند، با این حال تاکنون زمان مشخصی از سوی مسئولان تامین اجتماعی به بازنشستگان اعلام نشده است.

دولت شهریورماه، افزایش ۳۸ درصدی را به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حقوق بازنشستگان کارگری لحاظ کرد بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار دریافت معوقات ۵ ماه خود به صورت یکجا هستند، مطالباتی که با در نظر گرفتن حداقل حقوق برای بازنشستگان به دست کم پنج میلیون تومان برای آنها می‌رسد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران درباره چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: به احتمال زیاد سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند به صورت یک جا مابه‌التفاوت پنج ماهه حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.

او در ادامه توضیح داد: یعنی هر ماه معوقه در ماه بعد دریافت حقوق محاسبه و واریز شود؛ مثلا معوقه فروردین در مهر، اردیبهشت در آبان و خرداد در آذر و اگر به این ترتیب جلو برویم تا پایان ماه دی، معوقات به صفر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: بازنشستگان از دولت طلبکارند


دهقان کیا افزود: با وجود اینکه خواسته بازنشستگان پرداخت معوقات به صورت یکجا است اما سازمان توان پرداخت آن را ندارد و در این صورت بهتر است پرداخت مابه‌التفاوت را از ماه مهر آغاز کند که تا پایان سال به اتمام برسد.

رئیس بخش ارتباط با رسانه سازمان تامین اجتماعی هم در گفت‌وگو با اکوایران گفت: برای تامین اعتبار پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند منابع عظیمی هستیم که تامین آن دشوار است.

او در ادامه افزود: منابع مالی از محل حق بیمه استان‌ها جمع آوری و در حساب سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد اما پرداخت‌ معوقات به صورت متمرکز ازطریق سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

به گزارش اکو ایران ،با این حال قلی زاده، مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به اکوایران گفت: هنوز تصمیمی از سوی مسئولان تامین اجتماعی برای چگونگی پرداخت این معوقات گرفته نشده است.

کد خبر 460655

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نحوه انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی تعیین تکلیف شد

    نحوه انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی تعیین تکلیف شد

    نمایندگان مجلس نحوه نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص را مشخص کردند.

  • بازنشستگان از دولت طلبکارند

    بازنشستگان از دولت طلبکارند

    رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در این شرایط اقتصادی، بازنشستگان کارگری که عموماً کم درآمد و درگیر بحران معیشتی هستند، انتظار دارند مطالبات‌شان به موقع پرداخت شود؛ از یک طرف ۲۵ درصد احکام سال قبل است که باید واضح و مشخص بگویند چگونه و تحت چه روالی پرداخت می‌شود و از سوی دیگر، بحث معوقات پنج ماهه‌ی بازنشستگان سایر سطوح است که بایستی قبل از ماه یازده سال به صفر برسد.

  • جزئیاتی از افزایش حقوق کارکنان دولت

    جزئیاتی از افزایش حقوق کارکنان دولت

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیاتی از لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 0
    اینقدر بما ظلم نکنید هزینه ها سنگین است جلو خانواده خجالت میکشم نمیدونم چطور باید برنامه ریزی کنم چرا بمن 57 درصد اضافه نکردید فقط توی رسانه اعلام میکنید 57 درصد ب حداق بگیرها دادیم کذب تا کی از خدا بترسید
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    خدا را شکر برای بازنشستگان وکارکنان لشگری وکشوری برای بار دوم دریک سال هم اضافه حقوق وهم همسانسازی لطف میکنند ولی جناب آقای دهقان کیا برای بیشتربدهکارکردن بازنشستگان تامین اجتماعی وام ۱۲ میلیونی بشارت میدهند بجای اینکه برای ۲۵ درصد همسانسازی سال گذشته وهمسانسازی ۱۴۰۱ تلاش بفرمایند درعوض به وام متمرکزشدند من نمیدانم این بازنشسته بدبخت که همش ۵ یا ۶ میلیون مستمری دارد چگونه وازکجا باید اقساط وام را پرداخت کند بجای اینکه بفکر دریافت مطالبات باشند بیشترمیخواهند به بهره نزدیک ۱۰ درصد دین خود را به بازنشستگان تهدست ادا بفرمایند خوب بود شماها هم مثل نمایندگان وفعالان لشکری وکشوری ها عمل میکردید همسانسازی برای همه صندوقهای بازنشستگی تصویب شده نه فقط برای لشکری ها وکشوری ها چقدرخوب میشد این تبعیض های آشکار برای همیشه ازمیان برداشته میشد وقوانین مملکت یک بام و ده هوا نمیشد چون دیدنش وشنیدنش خیلی برای ما بازنشستگان تامین اجتماعی زجر آوره باوربفرمائید.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    بجای طلب بازنشستگان سهام قرار بود بدید پس چی،شد؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    همسانسازی چیشد حداقل بگیران به شدت نیازمند این کارند چرا دقان کیا مثل لاکپشت تو لاکش فرو رفته چرا پیگیری نمیکنن سرات تامین اجتمایی جیبشون پر پول شده دیگه بقیه رو فراموش کردن یکی ازمجلس دولت ویا رهبری به داد حداقل بگیران برسه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    الآنم تو فیش حقوقی خبری از اضافه ها نیست ممنون
  • من به شما IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    پس انداز کلانی داریم دادن اندکی از ان با این همه اذیت وازار چرا؟ کارگر بودن جرمی عذاب اور شده !! که در این اخر عمری مارا با سفره خالی و دستان بی بضاعت نمودن بخاطر پی؟ و چرا؟؟
  • حسین IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    ۷ماه ازسال گذشته اضافه ای که باید برج ۳ حداکثر انجام میشد برج۶ انجام شده کدام یکریال را بدون بهره وام میدهید مابهره نخواستیم لااقل حقمونو بدهید