ایرادهای رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو بیشتر واژگانی است

معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به اینکه مصوبه واردات خودرو به تصویب هیئت وزیران رسیده و بندهای این مصوبه تأیید شده است، گفت: تلاش خود را برای رفع تمام ابهامات انجام و مسیر را برای اجرای این مصوبه هموار خواهیم کرد.

به گزارش صدای بورس,«ابوالفضل خلخالی» ، در رابطه با نامه اخیر رئیس مجلس مبنی بر اعلام سه ایراد به مصوبه واردات خودرو که به رئیس جمهور ابلاغ شده است، اظهار کرد: عمده مباحث مطرح شده در این نامه اشکالات واژگانی است، به نحوی که در بند یک به کلمه «سیف» اشاره شده است در حالی که این کلمه عرفاً به کل قیمت گفته می‌شود و با قیمت مبدأ کالا که همان «فوب» است تجمیع داده شده است.

به گزارش تسنیم,وی با اشاره به اینکه مصوبه واردات خودرو به تصویب هیئت وزیران رسیده و آنها بندهای این مصوبه را تأیید کرده‌اند، افزود: در روند تصویب این مصوبه اعلام شد که دستورالعمل اجرایی این تصویب‌نامه توسط وزارت صنعت انجام شود. حال اگر معتقدند که باید مصوبات به تأیید هیئت وزیران برسد این موضوع انجام خواهد شد.

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه تمام عزم و جزم وزارت صنعت ایجاد شرایطی برای رساندن خودرو به دست مردم است، گفت: در این مسیر جلسات مختلفی با سازمان‌های متولی از جمله سازمان توسعه تجارت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور و بانک مرکزی برگزار شده تا به تفاهمات لازم برای اجرای این مصوبه دست پیدا کنیم. حتی واردکنندگان متقاضی اجرای این مصوبه نیز نسبت به اجرای آن موافقت لازم را اعلام کرده‌اند. بر همین اساس، ما تلاش خود را برای رفع تمام ابهامات انجام و مسیر را برای اجرای این مصوبه هموار خواهیم کرد.

کد خبر 460716

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اسامی برندگان مزایده خودروهای خارجی را ببینید

    اسامی برندگان مزایده خودروهای خارجی را ببینید

    نتیجه دور نخست مزایده خودروهای خارجی رسوبی ۱۶ مهر ماه مشخص و اسامی برندگان نیز اعلام شد.

  • اعتراف وزیر صمت به نتیجه بخش نبودن یک دستورالعمل خودرویی

    اعتراف وزیر صمت به نتیجه بخش نبودن یک دستورالعمل خودرویی

    وزیر صمت گفت: تاکنون الزام عدم تردد خودروهای فرسوده نتیجه‌بخش نبوده است و باید تسهیلاتی به مالکان خودروهای فرسوده داده شود تا انگیزه لازم برای اسقاط ایجاد شود.

  • آخرین وضعیت اجرای قانون واردات خودروهای خارجی

    آخرین وضعیت اجرای قانون واردات خودروهای خارجی

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آنچه که وزارت صنعت و معدن قول داده است ظرف دو هفته آینده باید واردات خودرو صورت گیرد.

  • فعلا واردات خودرونداریم

    فعلا واردات خودرونداریم

    بنا به گفته دبیرکل انجمن واردکنندگان خودرو واردات خودرو به این زودی محقق نمی‌شود و حداقل چند سال زمان نیاز دارد، اما این در حالی است که یکی از نمایندگان مجلس چندی پیش ادعا کرده بود که به استناد اظهارنظر وزیر صمت تا چند هفته آینده خودروهای وارداتی به ایران می‌آیند. حال باید دید این یک بام و دو هوای واردات خودرو از کجا نشات می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =