اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن ایران‌

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن رشت-آستارا تا ۳.۵ سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: طول این پروژه ریلی ۱۶۲ کیلومتر است و در ۵۲ کیلومتر از کل این مسیر، باید پل احداث شود که همین امر اجرای پروژه را طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش صدای بورس,خیرالله خادمی ، با اشاره به بازدید وزیر حمل و نقل آذربایجان از پروژه‌های مشترک بین دو کشور، اظهارداشت: وزیر حمل و نقل آذربایجان در سفر اخیر خود به ایران از پایانه ریلی آستارا و پل مرزی ماشین‌رو آستارا در نقطه صفر مرزی که روی رودخانه ارس در حال احداث است‌، بازدید کرد.

* اتمام دو پروژه مشترک حمل و نقل بین ایران و آذربایجان تا ۸ ماه آینده

وی افزود: پایانه ریلی آستارا با هدف توسعه حمل و نقل کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت است و سرمایه‌گذاری این پروژه توسط دولت آذربایجان انجام شده است؛ این مسیر ریلی موجب شده است که ما از طریق مسیر ریلی آذربایجان تبادلات بار ریلی را از روسیه و اروپا داشته باشیم.

به گفته خادمی بهره‌برداری از این دو پروژه ریلی در راستای تکمیل و توسعه کریدور شمال - جنوب در حال احداث است و بهره‌برداری از آن قطعا موجب تقویت حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

* اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در ‌راه‌آهن رشت - آستارا

وی درباره آخرین وضعیت پروژه ریلی رشت-آستارا به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور ترانزیتی ریلی شمال- جنوب اظهار داشت: خط ریلی رشت- آستارا آخرین بخش از کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود، در حال حاضر با استفاده از منابع داخلی در حال احداث این خط‌آهن است و تلاش می‌کنیم در ۳ تا ۳.۵ سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته روس‌ها هم برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

* ضرورت احداث پل در ۵۲ کیلومتر از راه‌آهن رشت-آستارا

خادمی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت پروژه خط آهن رشت - آستارا و طولانی نبودن مسیر آیا با تامین اعتبار در مدت کوتاه‌تری امکان اتمام و بهره‌برداری از این پروژه وجود ندارد؟ گفت: طول این پروژه ۱۶۲ کیلومتر است اما برای ۵۲ کیلومتر از کل این مسیر باید پل احداث شود و همین مساله هزینه و مدت زمان اجرای پروژه را بالا می‌برد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تصریح کرد: علاوه بر این، عامل دیگری که مدت زمان اجرای پروژه را طولانی‌تر از حد معمول کرده است، تملک اراضی است زیرا بخش عمده این پروژه باید از شالیزارها عبور کند؛ بنابراین حدود ۳ سال برای احداث و اجرای این پروژه مورد نیاز است.

* تکمیل ۳.۵ ساله راه‌آهن رشت-آستارا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی ادامه داد: کل پروژه رشت- آستارا به قیمت‌ امروز به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در طول ۳ تا ۳.۵ سال باید به پروژه تزریق شود.

منبع: فارس

کد خبر 461083

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اعلام سیاست جدید ایران برای بازاریابی و فروش نفت

    اعلام سیاست جدید ایران برای بازاریابی و فروش نفت

    نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

  • تحدید اینترنت در دولت سیزدهم چه عواقبی دارد؟

    تحدید اینترنت در دولت سیزدهم چه عواقبی دارد؟

    در مورد سهم اینترنت یا خدمات مبتنی بر اینترنت در تولید ناخالص داخلی مشکل مفهومی و تعریف وجود دارد. سهم کسب‌وکارهای آنلاین در اقتصاد جهانی زیر ۲۰ درصد است و در ایران این سهم بین ۳ تا ۶ درصد عنوان می‌شود.

  • یک بازار بینظیر در انتظار صادرکنندگان ایرانی

    یک بازار بینظیر در انتظار صادرکنندگان ایرانی

    عضویت ایران در این پیمان به معنای دست یافتن ما به یک بازار مطمئن و بزرگ است؛ بازار مطمئنی برای مبادلات ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای.

  • تکمیل خط‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال

    تکمیل خط‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال

    معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تا پایان امسال پروژه ریلی بستان‌آباد-تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و پروژه رشت-کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

  • دستور مهم تجاری رییس جمهوری

    دستور مهم تجاری رییس جمهوری

    رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید: رییس جمهوری در جریان دیدار با عضای پیمان شانگهای، دستورات جدیدی را در نحوه تعامل با این کشورها ارائه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =