کمک به بهبود حکمرانی اقتصادی

مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی روز دوشنبه ۲۵ مهرماه در محل سالن همایش‌های بین‌الملل کیش برگزار شد.

صدای بورس- در ابتدای مراسم مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش به ارائه توضیحاتی درمورد این رویداد پرداخت.

مهدی کشاورز گفت: برای نهمین سال میزبان بنگاه های اقتصادی و فعالان بازار و صاحبان اقتصادی هستیم که رویدادی اثرگذار در اکوسیستم اقتصاد کشور است. رویدادی که انتخاب جزیره کیش برای میزبانی آن انتخابی هدفمند و هوشمندانه است که چشم‌انداز دست‌یابی به قطب‌نمای بازارها و تصمیم‌های ملی و منطقه‌ای را با طراحی راهبردهای حرفه‌ای و با حمایت نظام‌های پولی، مالی و سرمایه‌گذاری کشور عنوان می‌کند.

وی افزود: اکنون کیش اینوکس با تلاش نخبگان اقتصادی به محفلی از شرایط کلان و قابلیت‌ها تبدیل شده و به اذعان منابع داخلی و خارجی سالانه بر غنای آن افزوده می‌شود.

کشاورز ادامه داد: این نمایشگاه به بهبود حکمرانی اقتصادی کمک خواهد کرد، همچنین از نشانه‌های موفقیت این رویداد می‌توان به ارتقاء کیفیت و استانداردهای برگزاری کیش اینوکس و عملکرد درخشان آن در سال‌های گذشته اشاره کرد که با حضور نزدیک به ۲هزار شرکت داخلی و خارجی و مشارکت ۵۰هزار نفر کارشناسان و برگزاری ۱۲۰۰ ملاقات اداری و امضای بیش از ۲۵۰ قرارداد، اکنون به نماد یک رویداد اقتصادی موفق در سطح کشور تبدیل شده است.

همچنین به گفته مدیرعامل منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه بانک مرکزی و ملی انفورماتیک و بانک سایروس به عنوان اولین بانک آفشور ثبت شده در منطقه آزاد کیش حضور جدید و متفاوتی دارند.

او در پایان تصریح کرد: خبر خوش اینکه امروز، از سامانه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش رونمایی خواهد شد که با طرح های منطقه آزاد کیش به ویژه نقشه راه و هوشمندسازی، نقشه جامع گردشگری و ساماندهی سواحل به رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این منطقه منجر می‌شود.

اقتصاد بحث فلسفی نیست

به گزارش خبرنگار اعزامی صدای بورس، حسین عبده تبریزی نیز در افتتاحیه کیش اینوکس درمورد این رویداد گفت: کیش اینوکس ۲۰۲۲، امسال در شرایط خاصی شکل می گیرد، در پی تحولات یک ماه اخیر برخی از قراردادها برقرار نشد و برخی از نخبگان و کارشناسان نتوانستند در این رویداد حضور داشته باشند. امید می‌رود سطح کیفی چندین نشست که در روزهای آینده برگزار می‌شود، بهتر باشد.

وی ادامه داد: همه ما با شرایط دشوار اقتصادی و مشکلات بازارهای مالی آشنا هستیم، تصور آن است که علم اقتصاد مالی بحث فلسفی نیست و مسائل اقتصادی صوری نیستند بلکه مسائل تجزیه و تحلیل است. اگر اقتصاد ایران به سمت ایدئولوژی پناه ببرد دنیای آرمانی می سازد که راه را برای تهیه فقر هموار می‌سازد.

عبده تبریزی با بیان اینکه در بازارهای مالی، تدبیر در بازار سرمایه بسیار مهم است، تصریح کرد: بازارهای مالی در انتظار تعریف‌ بهتری از رابطه ایران و جهان هستند.

او در پایان افزود: این رویداد ظرفیت این را دارد که در شرایط متوازن و متناسب سال‌ها دیدگاه فعالان و متولیان بازارهای مالی باشد.

ادامه دارد...

کد خبر 461130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =