محترم شمردن بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری

در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، رئیس سازمان خصوصی سازی و نایب رئیس اول اتاق بازرگانی نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

صدای بورس- حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس، درمورد تصوری که از بیت‌المال وجود دارد، گفت: درواقع مالیات گرفته نشده از شرکت های واگذار نشده، منابع حاصل از شرکت هایی که با لابی از لیست واگذاری خارج می کنیم، بیت المال است.

او در همین مورد ادامه داد: دولت را به بنگاه املاک تبدیل کردیم و به انتفاع حاصل از درآمد حاصل از معامله می‌اندیشیم. سوء برداشتی که از بخش خصوصی داریم این است که چون بنگاه دارای منفعت است، بنابراین حتما دشمن است و چون کارآفرین است باید معجزه کند.

قربانزاده افزود: بازدهی وحشتناک بازارهای موازی باعث شده، کسی از سازمان خصوصی سازی بنگاه نمی‌خرد، اگر کیفیت سیاست گذاری را اصلاح نکنیم این دیوار تا ثریا کج خواهد بود. در حقیقت سوء مدیریت ها شامل همه ما می شود.

وی در پایان تصریح کرد: در این صورت اما با وجود نهادهای ناظر آیا کسی جسارت می کند که در این کشور تصمیمی بگیرد؟ دست ها می لرزد برای آزادسازی سهامی که سال هاست اقساط آن را تسویه کرده است.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی نیز در این مراسم با اشاره به اتفاقاتی که به‌ تازگی در کشور رخ داد، گفت: واقعیت در مورد اختلال اینترنت‌ها این است که ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور از بخش خدمات است و طیفی از فعالیت ها در بخش های حمل و نقل و انبارداری و فعالیت های مختلف که ۴۰ درصد جی دی پی کشور را تشکیل می دهند، اگر اینترنت فقط یک درصد تحت تاثیر قرار گیرد، اینها ۴ دهم درصد تحت تاثیر قرار می گیرند که منجر به کوچکتر شدن اقتصاد می شود.

سلاح ورزی افزود: در بخش اعتباری هم بسیاری از فعالان اعتباری تماس تجاری ندارند که همه این‌ اتفاقات باعث کاهش تقاضای موثر و تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه خواهد شد.

به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی، تا زمانی که حاکمیت قانون حقوق و مالکیت بخش خصوصی را محترم نشمارد و در ارزش بین المللی قرار نگیرد، نمی توان به سرمایه‌گذاری فکر کرد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوص در بخش نمایشگاهی و نشست های خصوصی در کیش اینوکس حضور دارد و در پنل‌های تخصصی این فرصت برای حضار فراهم است که سوالات خود را بپرسند.

کد خبر 461133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =