حذف صرافان حضور دلالان را رقم می‌زند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت بررسی همه جوانب تصمیمات اقتصادی تاکید کرد و گفت: موضوع افزایش سرمایه صرافی‌ها اگر منجر به حذف صرافان و حضور گسترده دلالان در بازار شود، باید از دستور کار خارج شود.

به گزارش صدای بورس،رحیم زارع با اشاره به دستورالعمل اخیر بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه صرافی‌ها، گفت: موضوع افزایش سرمایه صرافان آن هم به صورت ریالی، در شرایطی که بانک‌مرکزی شرایط کار کردن صرافی‌ها مخصوصا در شهرستان‌های کم‌برخوردارتر را بسیار سخت کرده است، نتیجه‌ای جز حذف شبکه صرافی رسمی و رشد قارچ‌گونه دلالان ارزی نخواهد داشت.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در خصوص تصمیمات اقتصادی آینده‌نگری صورت بگیرد، افزود: زمانی که عملیات حواله صرافی به واسطه کارکرد غلط سامانه نیما منحصر به چند صرافی خاص شده و شبکه صرافی صرفا فروش ارز توافقی آن هم به صورت اندک را دارد، با چه توجیهی باید افزایش سرمایه در شهرستان‌ها از 2 به 6 و بعد از سال به 13 میلیارد تومان و در تهران و کلان‌شهرها از 4 میلیارد تومان به 12 میلیارد تومان و بعد از سال به 25 میلیارد تومان افزایش یابد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید از ظرفیت صرافی‌ها در شرایط تحریم به نفع وضعیت اقتصادی کشور استفاده شود، تصریح کرد: سوال اینجاست در حالی که کشور با مشکل تحریم مواجه است و این صرافان هستند که ریسک نقل و انتقال وجوه در شبکه غیر رسمی را به عهده گرفته‌اند، چرا باید ریسک حذف این سربازان اقتصادی را به کشور تحمیل کرد؟

وی با تاکید بر اینکه بدیهی است با حذف شبکه رسمی صرافان و جایگزینی آن با دلالان، اختلاف بازار آزاد با بازار رسمی افزایش خواهد یافت، گفت: نباید اجازه بروز تنش در بازار ارز یا هر نوع بازار مرتبطی داده شود.

به گزارش تسنیم،این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نباید تصمیمات منجر به حذف صرافی‌هایی که عملیات آن‌ها به نفع اقتصاد کشور است شود، افزود: باید راهکارهای جایگزین در خصوص افزایش سرمایه صرافی‌ها مدنظر قرار بگیرد.

کد خبر 462071

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت خودرو هفته دوم آبان ۱۴۰۱ / رانا با ۱۵ میلیون، رکورددار افزایش قیمت شد

    قیمت خودرو هفته دوم آبان ۱۴۰۱ / رانا با ۱۵ میلیون، رکورددار افزایش قیمت شد

    هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات زیادی در حوزه خودرو بود. وزیر صمت که روز سه شنبه به مجلس رفت، استیضاحش نیاورد و همچنان متصدی وزارتخانه باقی ماند و در همان روز، مشاور وزیر صمت از لیست خودروهایی رونمایی کرد که کاندیدای ورود به کشور هستند؛ خودروهای نام آشنایی همچون هیوندای i۲۰ در این لیست وجود داشت. البته نکته قابل توجه این بود که مطابق معمول بازار خودرو به این اتفاقات تقریبا واکنش خاصی نشان نداد و همانگونه که پیشتر کارشناسان اعلام کرده بودند، علت عمده تغییرات بازار خودرو نوسانات قیمت ارز است. در هر صورت در این هفته قیمت رانا پانوراما با افزایش ۱۵ میلیونی رکورددار افزایش بود و قیمت پراید ۱۱۱ تنها مورد کاهشی در بازار خودرو بود.

  • مجوز برداشت ۱۰ درصدی دولت از سهم صندوق توسعه ملی صادر شد

    مجوز برداشت ۱۰ درصدی دولت از سهم صندوق توسعه ملی صادر شد

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجوز کاهش ۱۰درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی صادر شد،گفت: قرار است دولت منابع افزایش حقوق را از محل مازاد درآمدها و صرفه‌جویی محقق کند اما اگر این اتفاق رخ ندهد از بودجه عمرانی استفاده خواهد شد.

  • جزئیات عرضه ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی

    جزئیات عرضه ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی

    بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، همه صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی از روز 14 آبان موظف به عرضه ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی شدند.

  • ۲۳ ارز خارجی گران شد/ جدول

    ۲۳ ارز خارجی گران شد/ جدول

    بانک مرکزی امروز، شنبه (۱۴ آبان)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۳ ارز افزایش و نرخ ۱۶ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • پرونده عجیب کالابرگ الکترونیکی

    پرونده عجیب کالابرگ الکترونیکی

    ​​​​سردرگمی دولت سیزدهم برای اجرای گام دوم طرحی موسوم به مردمی سازی یارانه‌ها همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد دولت قصد دارد این طرح را به تخصیص یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به خانوارها تقلیل دهد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =