تخم مرغ قهوه ای یا تخم مرغ سفید

رنگ تخم مرغ بیشتر به نژاد مرغ و رنگدانه هایی که مرغ تولید می کند بستگی دارد. عوامل دیگری مانند رژیم غذایی، سطح استرس و محیط نیز می توانند بر رنگ پوسته تخم مرغ تأثیر بگذارند.

صدای بورس - مهراز حبیبی، تخم مرغ در دو رنگ سفید و قهوه ای وجود دارد. هر دو نیز به راحتی در سوپرمارکت های محلی در دسترس هستند. بنابراین کدام یک را باید انتخاب کنید؟ آیا یک تخم مرغ مغذی تر از دیگری است؟ یا یک نوع آن خوشمزه تر است؟

دلیل تفاوت رنگ

رنگ تخم مرغ بیشتر به نژاد مرغ و رنگدانه هایی که مرغ تولید می کند بستگی دارد. عوامل دیگری مانند رژیم غذایی، سطح استرس و محیط نیز می توانند بر رنگ پوسته تخم مرغ تأثیر بگذارند.

آیا تفاوت در ارزش غذایی وجود دارد؟

هیچ تفاوتی بین تخم مرغ قهوه ای و سفید وجود ندارد. در عوض، رژیم غذایی مرغ و عوامل محیطی می تواند بر تغذیه تخم مرغ تأثیر بگذارد.

در مورد ارزش غذایی،یک تخم مرغ ۵۰ گرمی یا یک تخم مرغ بزرگ ،حاوی حدود ۷۱ کیلو کالری انرژی، ۶.۳ گرم پروتئین، ۰.۳ گرم کربوهیدرات و ۴.۷ گرم چربی است. تخم مرغ همچنین سرشار از حدود ۰.۸ میلی گرم آهن، ۰.۶ میلی گرم روی، ۱۵.۴ میلی گرم سلنیوم، ۲۳.۵ میلی گرم فولات، ۱۴۷ میلی گرم کولین، ۰.۴ میلی گرم ویتامین B۱۲ و ۸۰ میکروگرم ویتامین A است.

هیچ تفاوتی بین دو تخم مرغ اثبات نشده است

مطالعات متعددی برای یافتن اینکه آیا تفاوت تغذیه ای بین پوسته سفید و قهوه ای وجود دارد یا خیر انجام شده است. با این حال، آنها دریافتند که رنگ پوسته هیچ تاثیری بر کیفیت یا مشخصات مواد مغذی نوع تخم مرغ ندارد. تنها تفاوتی که عمدتاً یافت می شود، رنگدانه پوسته است.

کدام یک، انتخاب سالم تر است؟

بسیاری از مردم بر این باورند که تخم مرغ هایی با رنگ خاص سالم تر یا خوشمزه تر از دیگری هستند. با این حال، واقعیت این است که همه انواع تخم مرغ - قهوه ای یا سفید - از نظر تغذیه مشابه هستند. از این رو، هر دو تخم مرغ سفید و قهوه ای انتخاب های سالمی برای شما هستند.

در مورد اینکه آیا تفاوتی وجود دارد، یک مطالعه نشان داد که تخم مرغ های قهوه ای سنگین تر از تخم مرغ های سفید هستند و پوسته و سفیده تخم مرغ بیشتری دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که تخم مرغ هایی با پوسته قهوه ای رنگ ممکن است زرده کمتری داشته باشند.

چگونه تخم مرغ را انتخاب کنیم؟

به جای تمرکز بر رنگ تخم مرغ، فاکتورهای دیگری وجود دارد که باید در انتخاب تخم مرغ برای مصرف به آنها اهمیت بیشتری داد. این شامل:

- غنی شده با امگا ۳: تخم مرغ هایی با این برچسب نشان میدهد که تخم مرغ ها از رژیم غذایی غنی شده با امگا ۳ تغذیه شده اند. این رژیم غذایی سالم، تخم مرغ ها را تغذیه می کند و آنها را غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می کند.

-ارگانیک: تخم‌های «ارگانیک» تخم مرغ هایی هستند که هیچ هورمون یا آنتی بیوتیکی به آنها داده نشده است.

-تخم‌های آزاد: تخم‌های «آزاد» به تخم هایی میگویند که به فضای باز دسترسی دارند. بنابراین این جوجه ها کیفیت زندگی بالاتری خواهند داشت که به طبع، ارزش غذایی آنها را نیز بالا می باشد.

کد خبر 463850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =