راه های آسان برای حفظ سلامت کلیه ها

دیابت و فشار خون بالا علت اصلی آسیب کلیه است. هنگامی که سطح گلوکز در خون افزایش می یابد یا زمانی که مشکلات فشار خون بالا ایجاد می شود، کلیه ها باید به شدت کار کنند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ با یک رژیم غذایی سالم می توان از مشکلات بیماری قلبی، فشار خون بالا، چاقی و دیابت جلوگیری کرد. با این کار کلیه های شما سالم می مانند.

  • با این نکات کلیه های خود را سالم نگه دارید

بیماری کلیوی حدود ۱.۷ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و ششمین علت سریع رشد مرگ و میر در جهان است. هنگامی که خطر ابتلا به بیماری کلیوی بیشتر است، هر یک از ما باید برای داشتن یک زندگی سالم گام برداریم، زیرا پیشگیری همیشه بهتر است.

پورو داوان، متخصص کلیه می‌گوید: «برای اینکه اندام به اندازه مشت ما در طول زندگی‌مان کار کند، باید چند راه را برای حفظ سلامت و تناسب اندام دنبال کنیم.» در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید.

  • قرص های OTC مصرف نکنید

استفاده طولانی مدت از داروهای مسکن بدون نسخه، آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم و غیره می تواند مستقیماً به کلیه های شما آسیب برساند و منجر به نارسایی غیرقابل برگشت کلیه شود. داوان توصیه می‌کند که فقط در صورت لزوم از این داروها استفاده کنید و بیشتر از داروهای خانگی طبیعی برای تسکین درد استفاده کنید.

  • ورزش روزانه را در اولویت قرار دهید

انجام ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت کلیه خود انجام دهید. با انجام این کار، می توانید خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیه را کاهش دهید. با ورزش می توانید سوخت و ساز بدن، فشار خون و سلامت قلب خود را در حد مطلوب نگه دارید.

  • دیابت و فشار خون بالا را کنترل کنید

دیابت و فشار خون بالا علت اصلی آسیب کلیه است. هنگامی که سطح گلوکز در خون افزایش می یابد یا زمانی که مشکلات فشار خون بالا ایجاد می شود، کلیه ها باید به شدت کار کنند. وقتی این تلاش برای سال‌ها ادامه می‌یابد، منجر به آسیب‌های تهدیدکننده زندگی می‌شود. بنابراین، انواع مواد غذایی فرآوری شده و شیرین را که می توانند سطح قند و سدیم شما را افزایش دهند، محدود کنید و برای مدیریت استرس به فعالیت های کاهش دهنده استرس بپردازید.

  • آب فراوان بنوشید

اگر هدفتان نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته نگه داشتن خود است، ممکن است چیز خوبی باشد زیرا به پاکسازی سدیم و سموم از کلیه ها و جلوگیری از مشکلات سنگ کلیه کمک می کند. آب به رگ‌های خونی کمک می‌کند تا باز شوند و به گردش خون کارآمد در کلیه‌ها کمک می‌کند و مواد مغذی ضروری را تحویل می‌دهند. روزانه ۱.۵-۲ لیتر آب بنوشید.

سعی کنید از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید، زیرا برای حفظ فرم بدن و عاری از بیماری ضروری است. این روش های سالم به شما کمک می کند از بیماری قلبی، آسیب کلیوی، فشار خون بالا، دیابت و چاقی جلوگیری کنید. نسبت به زندگی فکر مثبت داشته باشید، سالم فکر کنید و سالم باشید.

  • عادات و غذای سالم را انتخاب کنید

پیروی از رژیم غذایی حاوی سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، لبنیات کم چرب، کم سدیم و کلسترول کم باید اولویت اول شما باشد. با یک رژیم غذایی سالم می توان از مشکلات بیماری قلبی، فشار خون بالا، چاقی و دیابت جلوگیری کرد. با این کار کلیه های شما سالم می مانند. سیگار نکشید و الکل ننوشید زیرا می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد، خطر حمله قلبی را افزایش دهد و بر فرآیند فیلتراسیون کلیه ها تأثیر بگذارد.

کد خبر 464115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =