چگونه سریع از شر سرما خوردگی خلاص شویم

با ارایه پیشنهادات زیر ممکن است بتوانید با امتحان کردن برخی مکمل‌های امیدوارکننده و انجام مراقبت از خود، مدت زمان بیماری را کوتاه کنید.

صدای بورس - مهراز حبیبی، در راهروهای هر داروخانه قدم بزنید و طیف قابل توجهی از محصولات را خواهید دید که ادعا می کنند طول سرماخوردگی شما را کوتاه می کنند. تعداد کمی از آنها توسط علم ، تایید می شوند. در اینجا لیستی از داروهای شناخته شده برای ایجاد تفاوت در مدت زمان سرماخوردگی آمده است:

ویتامین C

مصرف مکمل ویتامین C به احتمال زیاد از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد. مروری بر مطالعات در سال ۲۰۱۳ نشان داد که مصرف منظم مکمل (۱ تا ۲ گرم در روز) مدت سرماخوردگی را در بزرگسالان ۸ درصد و در کودکان را ۱۴ درصد کاهش می دهد. همچنین به طور کلی شدت سرماخوردگی را کاهش میدهد.

دوز توصیه شده روزانه منبع مورد اعتماد ویتامین C برای مردان ۹۰ میلی گرم و برای زنان غیر باردار ۷۵ میلی گرم است. دوزهای بالای حد (۲۰۰۰ میلی گرم) می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، بنابراین مصرف دوزهای بالاتر برای هر مدت این خطر را به همراه دارد.

روی

نزدیک به سه دهه تحقیق در مورد سرماخوردگی و روی نتایج متفاوتی را به همراه داشته است، اما مروری بر مطالعات سال ۲۰۱۷ نشان داد که قرص‌های روی ممکن است به شما کمک کند سریع‌تر به سرماخوردگی غلبه کنید. به طور متوسط، طول مدت سرماخوردگی ۳۳ درصد کاهش یافت، که می تواند به معنای حداقل چند روز زودتر تسکین باشد.

توجه به این نکته مهم است که دوزهای موجود در این مطالعات، ۸۰ تا ۹۲ میلی گرم در روز، بسیار بالاتر از حداکثر روزانه توصیه شده توسط مؤسسه ملی سلامت است. روی در روز به طور معمول برای ماه ها در شرایط خاص با عوارض جانبی کمی مصرف می شود.

آب چغندر

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹، ۷۶ دانش آموز را که در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی در طول یک دوره امتحان نهایی پر استرس بودند، ردیابی کرد. کسانی که هفت بار در روز مقدار کمی آب چغندر می‌نوشیدند، علائم سرماخوردگی کمتری نسبت به کسانی که مصرف نکرده بودند نشان دادند. در این مطالعه، این دارو به ویژه برای دانش آموزان مبتلا به آسم مفید بود.

از آنجایی که آب چغندر سرشار از نیترات غذایی است، تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد که می تواند از شما در برابر عفونت های تنفسی محافظت کند.

نوشیدنی های پروبیوتیک

اگرچه مطالعات بر روی پروبیوتیک ها و سرماخوردگی محدود است، حداقل یک مطالعه منبع معتبر نشان می دهد که نوشیدن یک نوشیدنی پروبیوتیک حاوی لاکتوباسیلوس، می تواند طول مدت سرماخوردگی را به ویژه در مورد علائم تنفسی کاهش دهد.

استراحت کنید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به شما توصیه می کند هنگام سرماخوردگی استراحت بیشتری داشته باشید.

در حالی که تلاش برای تقویت سیستم ایمنی با ورزش می تواند وسوسه انگیز باشد، احتمالاً بهتر است آن را برای چند روز رها کنید. در واقع، اگر روزانه به اندازه کافی نمی خوابید، ممکن است آسیب پذیری خود را نسبت به سرماخوردگی افزایش دهید.

عسل

اگر کودک شما برای غلبه بر سرماخوردگی در خواب راحت مشکل دارد، عسل را امتحان کنید، یکی از قابل اعتمادترین درمان ها برای درمان علائم سرماخوردگی عسل است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که یک قاشق عسل هنگام خواب می‌تواند به خواب بهتر کودکان و کاهش سرفه‌های شبانه کمک کند. همچنین می تواند به تسکین گلودرد کمک کند.

داروهای بدون نسخه

علائم سرماخوردگی مانند سرفه، عطسه، آبریزش بینی، احتقان، گلودرد و سردرد می تواند عملکرد افراد را در روز و استراحت را در شب سخت کند.

داروهای ضد احتقان، مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن، داروهای سرکوب‌کننده سرفه و آنتی‌هیستامین‌ها می‌توانند علائم را درمان کنند تا سریع‌تر احساس بهتری داشته باشید، حتی اگر عفونت ویروسی باقی بماند. قبل از دادن هر گونه داروی بدون نسخه به کودک خود با یک متخصص اطفال مشورت کنید.

مایعات زیاد

هنگامی که می خواهید از سرماخوردگی خلاص شوید، نوشیدن مایعات زیاد همیشه خوب است. چای داغ، آب، سوپ مرغ و سایر مایعات شما را هیدراته نگه می دارند، به خصوص اگر تب دارید. آنها همچنین می توانند احتقان در قفسه سینه و مجرای بینی شما را از بین ببرند تا بتوانید نفس بکشید.

با این حال از نوشیدن کافئین خودداری کنید، زیرا می تواند آب بدن شما را کم کنند و در خواب و استراحتی که برای بهبودی نیاز دارید اختلال ایجاد کنند.

کد خبر 464116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =