لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱

شاخص کل بورس تهران روز گذشته پس از یک روز استراحت، دوباره روی ریل صعود گام برداشت و نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحدی، افزایش ۲/۰۶ درصدی را تجربه کرد و پس از ۱۶۲ روز مجدداً در ابر کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن بازار سرمایه نیز هم‌گام با نماگر اصلی رشد پرقدرتی را تجربه کرد و در پایان جریان دادوستدهای دیروز با رشد ۱/۷۱ درصدی در محدوده ۴۴۳ هزار و ۹۶۲ واحدی قرار گرفت. عملکرد خوب شاخص کل بورس نشان داد سهامداران می‌توانند به تداوم رشد بازار امیدوار باشند.

۱۲:۲۹⏰
خلاصه بازار
در بازار امروز تا ساعت ۱۱ بخش عمده‌ای از نمادها مثبت بودند، اما فشار عرضه‌های گروه خودرو و ساخت قطعات موجب عقبگرد بازار شد.
شاخص کل که بیش از ۵ هزار واحد صعود کرده بود، بخش عمده‌ای از مسیر افزایشی خود را به عقب برگشت و در نهایت به ۶۷۵ واحد رشد بسنده کرد.
بار اصلی رشد امروز شاخص کل بر دوش فارس، پارس و شستا بود. شاخص هم‌وزن هم که حدود ۹۰۰ واحد صعود داشت، در پایان با افت ۶۵۶ واحدی مواجه شد.
در یک ساعت پایانی حدود ۵۹ درصد از نمادها منفی دنبال شدند. سهم حقیقی‌ها از کل خریدها ۷۹,۴ درصد و از کل فروش‌ها ۸۲,۲ درصد بود.
تراز پول خرد بازار تا ساعت ۱۱ حدود ۶۰ میلیارد تومان مثبت بود، اما در پایان به حدود منفی ۱۵۰ میلیارد تومان تغییر کرد.


۱۲:۲۹⏰
در این لحظات شاهد فشار عرضه و تشکیل صف فروش در اکثر نماد های گروه خودرویی هستیم. خودرو و خساپا هم اکنون صف فروش را تجربه می‌کنند.


۱۲:۲۷⏰
در دقایق پایانی داد و ستدهای امروز قرار داریم. بازاری که در ابتدا نسبتا منفی بود اما پس از حدود نیم ساعت روند معاملات بهبود یافت و قدرت به دست خریداران افتاد. اما در یک ساعت پایانی شایعه احتمال منتفی شدن عرضه خودرو در بورس کالا موجب فشار عرضه در نمادهای این گروه و صف فروش شدن آن ها شد. شایعاتی که هنوز خبر موثقی در جهت رد یا تائید آن منتشر نشده اما توانست جو عمومی بازار را منفی کرده و موجب فراری شدن نقدینگی خرد از بازار شود.


۱۱:۳۶⏰
حدود یک ساعت به پایان بازار امروز باقی مانده، ارزش معاملات خرد به ۴ همت رسیده و برآیند ورود و خروج پول خرد منفی است. اکنون ۳۶۰ نماد منفی و حدود ۲۷۰ نماد مثبت دنبال می‌شوند. جمع ارزش صفوف فروش به بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده و از صفوف خرید بیشتر شده است. مشارکت حقیقی‌ها برای فروش به حدود ۸۲ درصد رسیده و در مقابل سهم آنها از خریدها به ۸۰,۷ درصد کاهش یافته است.


۱۱:۲۹⏰
خودرو صف فروش شد
نماد ایران خودرو بعد از ۳۶۸ میلیون معامله به ارزش بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان صف فروش شد. عرضه‌کنندگان بالغ بر ۱۶۱ میلیون سهم آن را برای فروش در صف گذاشته‌اند. سایر خودرویی ها نیز با افت قیمت مواجه شدند.


۱۱:۲۸⏰
در این لحظات شاهد فشار عرضه و تشکیل صف فروش در اکثر نماد های گروه خودرویی هستیم. خودرو و خساپا هم اکنون صف فروش را تجربه می‌کنند.


۱۱:۰۳⏰
فضای معاملات در گروه پتروشیمی متعادل است. نمادهای جم پلین، ساینا و پارس صف خرید دارند و پترول، فارس و شتوکا با پیشروی ۴ درصدی قیمت داد و ستد می‌شوند و شفن، شاروم و شیراز در محدوده منفی نوسان دارند.


۱۰:۵۷⏰
تقریباً یک نیمه از بازار گذشت. خریداران پرقدرت ادامه می‌دهند. تعداد نمادهای مثبت به ۳۸۰ افزایش یافته و در مقابل تعداد منفی‌ها به کمتر از ۲۵۰ نماد رسیده است؛ ۶۱ درصد از کل بازار سبزپوش است. تعداد نمادهای دارای صف خرید به ۹۵ و جمع ارزش آن ها به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.


۱۰:۵۶⏰
شاخص کل بر فراز قله ۱,۵ میلیون واحد
روند صعودی شاخص کل از حدود دو ساعت قبل تا کنون ادامه یافته و تا این لحظه بیش از ۴,۷۰۰ واحد رشد کرده است. #فارس، #پارس و #شستا عمده ترین نقش را در این صعود ایفا کرده اند. شاخص هموزن اما به روند ملایم افزایشی خود ادامه می‌دهد.


۱۰:۳۳⏰
یک و نیم ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم. تا اینجا گدنا با ۱۰۶ میلیارد تومان، گشان با ۸۵ میلیارد تومان، شستا با ۷۸ میلیارد تومان، فارس با ۵۷ میلیارد تومان و خگستر با ۴۸ میلیارد تومان پرارزش ترین نمادهای بازار هستند.


۱۰:۳۲⏰
در میان معاملات متعادل گروه فلزات فمراد و فلوله با افزایش ۵ درصدی قیمت مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۱۰:۲۴⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۷۹۵ میلیون سهم
خودرو ۱۲۱ میلیون سهم
خگستر ۱۰۰ میلیون سهم
فلوله ۸۵ میلیون سهم
پتایر ۸۶ میلیون سهم


۱۰:۲۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۰۰,۹۶۴
۷۲۳ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۵,۵۴۲,۶۶۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۶,۸۲۵ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۳۶۳ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فارس ۲۳۸۰ واحد مثبت
شستا ۱۱۰۴ واحد مثبت
فملی ۷۵۶ واحد منفی
خودرو ۵۳۷ واحد منفی
شپنا ۵۱۳ واحد منفی
وبملت ۳۶۰ واحد منفی
جم پیلن ۳۵۲ واحد مثبت


۱۰:۰۷⏰
شاخص کل تا این لحظه بیش از ۷۵۰ واحد صعود را ثبت کرده است. فارس، شستا و جم پیلن بیشترین تأثیر مثبت و فملی، شپنا، خودرو و وبملت عمده‌ترین اثر منفی را بر آن دارند.


۱۰:۰۳⏰
گدنا پس از رشد متوالی روزهای گذشته هم اکنون در نزدیکی صف فروش در حال معامله می‌باشد.


۰۹:۵۶⏰
تا اینجای کار مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید و فروش تقریباً برابر و حدود ۸۶ درصد بوده است. در این دقایق اما شاهد هستیم که تعداد نمادهای مثبت با سرعت بیشتری رو به افزایش است، به طوری که اکنون ۳۳۰ نماد سبز و ۲۸۵ نماد قرمز دنبال می‌شوند. تراز پول خرد همچنان مثبت است.


۰۹:۵۲⏰
نمادهای واتی، وطوبی و وتوصا با رشد ۷ درصدی قیمت در گروه سرمایه‌گذاری خریداران دست برتر دارند و در مقابل وساپا و سدبیر با فشار فروش همراه هستند.


۰۹:۴۱⏰
در این دقایق ارزش معاملات خرد از یک همت عبور کرده و اکنون تعداد نمادهای مثبت اندکی از منفی‌ها پیشی گرفته است. برآیند ورود و خروج پول خرد همچنان مثبت است. شاخص کل ۲۸۹ واحد منفی است، اما شاخص هموزن ۳۸۳ واحد افزایش یافته است.


۰۹:۳۳⏰
در گروه قندی، قهکمت معاملات عجیبی را تا به این لحظه داشته است. تا به این لحظه ۳۱ میلیون سهم معامله شده که بیش از ۶۰ درصد آن را کدهای حقوقی فروختند.


۰۹:۲۸⏰
تا این لحظه مشارکت حقیقی ها برای خرید حدود ۹۰ درصد و برای فروش ۸۷,۲ درصد بوده، خریداران در تلاش هستند تا مانند روزهای اخیر دست برتر را در اختیار خود قرار دهند و بخش سبزرنگ بازار را وسیع تر کنند. فعلا قدرت خریداران و فروشندگان با هم برابر است.


۰۹:۲۱⏰
بعد از گذشت حدود یک ربع از داد و ستدهای امروز شاهد تساوی تقریبی تعداد نمادهای مثبت و منفی در کل بازار هستیم. تراز پول خرد اما همچنان مثبت است.


۰۹:۲۱⏰
فلزات اساسی کار خود را متعادل منفی آغاز کردند.


۰۹:۲۰⏰
گروه خودرو با افت قیمت آغاز به کار کرده است. نمادهای خودرو، خگستر، خزامیا و ورنا با کاهش ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند و در قطعه‌سازی‌ها خفنر و خچرخش با افزایش ۵ درصدی قیمت مورد اقبال خریداران قرار گرفته‌اند.


۰۹:۰۰⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش

۵۲ صف خرید در مجموع به ارزش ۳۱۶ میلیارد تومان
به صدرنشینی کپشیر، ساینا، خفنر، گدنا و خفولا

۱۰ صف فروش به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان
به صدرنشینی وسالت، واحصا و انرژی۲

کد خبر 464169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =