بیماری پارکینسون و اولین علامتی که ممکن است قبل از لرزش یا سفتی عضلات ظاهر شود

بیماری پارکینسون یک بیماری تخریب‌کننده عصبی است که نه تنها بر سیستم عصبی شما تأثیر می‌گذارد، بلکه بر بخش‌هایی از جمله مغز که با کمک اعصاب کار می‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد.

صدای بورس - مهراز حبیبی، بنابراین با حرکات ناخواسته مانند لرزش، سفتی و مشکل در تعادل و هماهنگی مشخص می شود. توجه به این نکته ضروری است که پارکینسون یک بیماری قابل درمان نیست، به همین دلیل است که آگاهی از این بیماری، اطلاع از همه علائم و برنامه های درمانی لازم ضروری است.

چه چیزی باعث نگرانی بیماری پارکینسون می شود؟

وضعیت عصبی نوعی بیماری است که در آن سلول‌هایی که در سیستم عصبی مرکزی زندگی می‌کنند یا آسیب می‌بینند و از کار می‌افتند یا می‌میرند. پارکینسون یکی از این شرایط است که در آن علائم فقط با گذشت زمان بدتر می شوند و هیچ بازگشتی از آن وجود ندارد.

اولین نشانه ای که باید به آن توجه کرد

طبق تحقیقات جدید، اولین علامت پارکینسون که قبل از لرزش و سفتی عضلات ظاهر می شود، «تغییر در گفتار» است. محققان معتقدند "تغییرات در گفتار اغلب حتی زودتر از اختلالات عملکرد حرکتی رخ می دهد." او می افزاید: "به همین دلیل است که تغییر گفتار ممکن است اولین علامت بیماری باشد." . علاوه بر این، در مراحل اولیه بیماری، بیماران ممکن است به آرامی صحبت کنند. لحن آنها ممکن است کسل کننده، آهسته تر و تکه تکه باشد و کمتر برای گوش قابل توجه باشد.

سایر علائم رایج که باید مراقب باشید

علائم پارکینسون به گفتار محدود نمی شود. وضعیت عصبی همچنین می تواند بر مهارت های حرکتی تأثیر بگذارد. علائم عبارتند از: - لرزش - حرکات آهسته - ماهیچه‌های سفت - مشکل در حفظ وضعیت، تعادل و هماهنگی - از دست دادن حرکات - مشکل در نوشتن.

چه کسی در معرض خطر است؟

طبق گفته پزشکان و محققان، علت بیماری پارکینسون ناشناخته است، اما عوامل زیادی می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند. طبق نظریه آنها، پارکینسون معمولا در اواسط یا اواخر زندگی شروع می شود و با افزایش سن خطرابتلا به آن افزایش می یابد. افراد معمولاً در سن 60 سالگی یا بالاتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است که پارکینسون می تواند ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی از جمله قرار گرفتن در معرض سموم باشد.

کد خبر 466525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =