جزییاتی از پذیره‌نویسی بزرگترین صندوق جسورانه بورسی

طی یک نشست خبری از پذیره‌نویسی بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه کشور رونمایی شد.

به گزارش صدای بورس، طی یک نشست خبری با حضور مدیران گروه مالی غدیر سرمایه‌گذاری دی و تامین سرمایه دماوند از پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ارغوان رونمایی شد. در ابتدای جلسه، میلاد فروغی مدیر عامل گروه مالی غدیر در خصوص زمان پذیره نویسی بیان کرد: پذیره نویسی این صندوق از تاریخ ۱۸ تا ۲۶ بهمن ماه خواهد بود وی در ادامه افزود: عوامل موفقیت در فعالیت یک صندوق جسورانه دسترسی به بازار هدف، داشتن تیم اجرایی قوی و مجرب است که امیدواریم مسیر و اهدافی که برای این صندوق ترسیم شده است به درستی طی شود.

این صندوق از سرمایه هوشمند برخوردار است

در ادامه نشست محمد علی عبادی مدیر عامل سرمایه‌گذاری دی در خصوص سرمایه صندق گفت: این صندوق با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه بزرگترین صندوق جسورانه کشور محسوب می‌شود و با هدف رفع نیازهای بازنشستگان فعالیت خواهد داشت و بخش قابل توجه این منابع از صندوق های سرمایه گذاری تامین می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ترکیب سهامداری این صندوق به گونه‌ای است که بتواند از سرمایه هوشمند برخوردار شود و سهامدارن ممتاز این صندوق به ترتیب موسسه توانمندسازی بازنشستگان با ۳۳ درصد سهم،‌ سرمایه‌گذاری مهرگان تامین پارس با ۳۳ درصد سهم، سرمایه گذاری دی با ۵/۱۶ درصد سهم، گروه مالی غدیر با ۵/۱۶ درصد سهم و تامین سرمایه دماوند با ۱ درصد سهم هستند که تامین سرمایه دماوند مسولیت مدیریت صندوق را خواهد داشت و به دلیل ارتباطی که سرمایه گذاری دی با اکوسیستم نوآوری کشور دارد مدیر اجرایی این صندوق را بر عهد آن خواهد بود.

وی افزود: حوزه های فناوری مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، نانوتکنولوژی، زیست فناوری، تجارت الکترونیک از حوزه های تخصصی این صندوق هستند که برخورداری از سرمایه هوشمند،‌ امکان دسترسی به بازار بزرگ صندوق‌های بازنشستگی، برخورداری از شبکه شرکای کلیدی و توانمند، دسترسی به شرکت‌های سرمایه پذیر و تمرکز بر حوزه سلامت و فناوری های مالی به عنوان دو بازار با بالاترین نرخ رشد از مزیت های این صندوق بشمار می‌روند.

شامل محدودیت های قانونی نمی‌شویم

در ادامه نشست میثم فدایی مدیر عامل تامین سرمایه دماوند بیان کرد: این تامین سرمایه سهامدار بانکی ندارد به همین دلیل مشمول محدودیت‌های قانونی منوعیت تاسیس صندوق‌ها نمی‌شود. این صندوق با هدف تکمیل زنجیره ارزش تامین سرمایه تاسیس می‌شود که در روزهای آینده صندوق‌های سهامی با استراتژی‌های جذاب نیز معرفی خواهد شد.

وی در خصوص مزیت های صندوق ارغوان اعنوان کرد: ما یکی از سازوکارهایی که در نظر گرفتیم انتخاب راند دی برای سرمایه‌گذاری است و برخورداری از سرمایه هوشمند،‌ امکان دسترسی به بازار بزرگ صندوق‌های بازنشستگی، برخورداری از شبکه شرکای کلیدی و توانمند، دسترسی به شرکت‌های سرمایه پذیر و تمرکز بر حوزه سلامت و فناوری های مالی به عنوان دو بازار با بالاترین نرخ رشد را از مزیت های این صندوق به شمار می‌روند.

کد خبر 466883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =