بورس در سال ۱۴۰۱؛ تابستان سرد و زمستان گرم

بورس تهران ۴ فصل متفاوت را در سال ۱۴۰۱ تجربه کرد. در ابتدای بهار شروع خوبی داشت اما در تابستان شاهد ریزش بازار بودیم. پائیز و زمستان بورس نیز با گرمی و رونق مواجه بود.

به گزارش صدای بورس شاخص کل بورس تهران در حالی که در ابتدای سال در کانال ۱.۳ میلیون واحد قرار داشت، سال ۱۴۰۱ را در محدوده یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد به پایان برد. اما سال ۱۴۰۱ سالی پر فراز و نشیب بود و روند شاخص کل در نیمه اول سال نزولی و در نیمه دوم صعودی بود.

بهار فصل صعود شاخص بورس بود. در آخرین روز معاملاتی این فصل در ۳۱ خرداد ماه شاخص کل بورس در رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد قرار داشت تا بازدهی بورس در فصل بهار منفی ۱۲.۶ درصد باشد و شاخص هم‌وزن نیز به سطح ۴۲۳ هزار واحد رسید.

در آخرین روز کاری شهریور شاخص کل بورس در رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد قرار گرفت تا بازدهی فصل تابستان منفی ۱۱.۹ درصد شود. شاخص هم‌وزن نیز در سطح ۳۹۵ هزار و ۶۷۷ واحد قرار داشت.

در انتهای آذرماه شاخص کل بورس به سطح یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و بازدهی فصل پائیز مثبت ۱۰.۶ درصد شد. شاخص هم وزن نیز در پایان پائیز در رقم ۴۴۵ هزار و ۷۲۰ واحد قرار گرفت.

به گزارش اکو ایران در آخرین فصل سال شاخص کل بورس در آخرین روز کاری به سطح یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد رسید تا بازدهی فصل زمستان مثبت ۳۱ درصد شود.

کد خبر 469146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =